- fre okt 02, 2009 13:18
Sjalar kanske kan vara mönsterskyddade, men patent borde vara svårt att få på en sådan.
(Gissar att didymos är en sjal.)

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...
Moderatorer: Asia, krakri, God_cares
Marit skrev:Kommenterade en bild av mitt ex som bar sin minsta i Babybjörn - varför BB när det finns sjalar? Han:" Här bäres barnen endast i patenterad utrustning". Men hallå borde inte Didymos vara patenterad? Ergo? Hjälp mig ni som kan sånt!Ärr BB patenterad? Ergo är patenterad. http://www.wikipatents.com/7322498.html
tinaw skrev:Märkligt patent för ERGO att få igenom, konstruktionen är ju välkänd och använd sedan länge. Var de först? För annars är det helt orimligt att de ska få igenom ett så allmänt hållet patent.De var nog först med att ansöka om patent och visst känns det konstigt då det inte är några nya saker de gjort. Sättet att bära på har ju funnits länge. Att ergon kom till efter att de tagit mycket från kanadensiska trekker så känns det ännu mer konstigt. Men jag kom och tänka på ergo och dess metod när den nya baby björn kom och jag inte kan förstå varför man inte kan bära på ryggen. Den sägs vara gjord för magen men borde liksom angelpack eller beco 4th kunna fungera utmärkt på ryggen. Den anledningen jag ser är att om babybjörn tar med ryggbärningen i sina instruktioner så kommer ergo att slå bakut och stämma dem med sitt patent i ryggen. Baby björn är så stora att jag inte ser att ergo skulle låta den chansen gå förbi dem.
Marit skrev:Katharina skrev:Varför skulle det vara viktigt med patent?Ja det är en helt annan diskussion och den går jag inte in på.
tinaw skrev:Märkligt patent för ERGO att få igenom, konstruktionen är ju välkänd och använd sedan länge. Var de först? För annars är det helt orimligt att de ska få igenom ett så allmänt hållet patent.USA fungerar väl lite annorlunda. Det är ganska lätt att få ett patent och sedan får andra parter bestrida patentet om det t ex finns prior art. Man kan också söka patent på saker som man redan har introducerat på marknaden där. (Enligt patenträttsjuristen som ledde min IP-rättskurs på universitetet.)
esarina skrev:Så kan det vara ja. För rent generellt ska man inte kunna "sno" idéer som redan är etablerade på marknaden. Jag är ändå förvånad att det gått igenom, men ok då.tinaw skrev:Märkligt patent för ERGO att få igenom, konstruktionen är ju välkänd och använd sedan länge. Var de först? För annars är det helt orimligt att de ska få igenom ett så allmänt hållet patent.USA fungerar väl lite annorlunda. Det är ganska lätt att få ett patent och sedan får andra parter bestrida patentet om det t ex finns prior art. Man kan också söka patent på saker som man redan har introducerat på marknaden där. (Enligt patenträttsjuristen som ledde min IP-rättskurs på universitetet.)
Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]
Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?