- mån jul 20, 2009 21:00
hjälp... min sjal snurrar i maskinen... började seriöst med att blanda.... nitors turkos med nitors lime med nitors antracit...
sen var det där med fördelningen... när jag väl hittat rätt nyans (på vitt tyg, inte beigaaktigt som sjalen är...) så blev det liksom så att jag blev ivrig och höftade...
och nu är jag lite skraj... den ser väldigt mörk och grön ut i maskinen... hoppas mycket av färgen sköljs bort... färgar i 40 grader... blandade de 3 färgerna i en tvättboll som fick åka med i maskinen (eftersom det står att man inte ska tömma allt på en gång... men det kommer ju ut mer i en tvättboll än om man klippt ett hål i en nitor-plastburk)
Peppa mig och säg att det sköljs bort en hel del, att det blir ljusare vid 40 gr än vid 60... och att färgen blir ljusare då den torkat
jag som inte ens kunde bestämma mig för färg...
om den blir jätteful får den bli mörkbrun istället....
det är ju fint...

Sino, Chokladgås, UllIndio, Hemsydda MT, Sele, Hampa/Ramie Sjal!
Tygisar+EC!

sen var det där med fördelningen... när jag väl hittat rätt nyans (på vitt tyg, inte beigaaktigt som sjalen är...) så blev det liksom så att jag blev ivrig och höftade...

Peppa mig och säg att det sköljs bort en hel del, att det blir ljusare vid 40 gr än vid 60... och att färgen blir ljusare då den torkat

jag som inte ens kunde bestämma mig för färg...
om den blir jätteful får den bli mörkbrun istället....

Sino, Chokladgås, UllIndio, Hemsydda MT, Sele, Hampa/Ramie Sjal!
Tygisar+EC!