Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Emmamedhunden
:whut: hjälp... min sjal snurrar i maskinen... började seriöst med att blanda.... nitors turkos med nitors lime med nitors antracit...
sen var det där med fördelningen... när jag väl hittat rätt nyans (på vitt tyg, inte beigaaktigt som sjalen är...) så blev det liksom så att jag blev ivrig och höftade... :shock: :roll: och nu är jag lite skraj... den ser väldigt mörk och grön ut i maskinen... hoppas mycket av färgen sköljs bort... färgar i 40 grader... blandade de 3 färgerna i en tvättboll som fick åka med i maskinen (eftersom det står att man inte ska tömma allt på en gång... men det kommer ju ut mer i en tvättboll än om man klippt ett hål i en nitor-plastburk)
Peppa mig och säg att det sköljs bort en hel del, att det blir ljusare vid 40 gr än vid 60... och att färgen blir ljusare då den torkat :| :| :roll:

jag som inte ens kunde bestämma mig för färg...
om den blir jätteful får den bli mörkbrun istället.... :? det är ju fint...
Användarens profilbild
Av Emmamedhunden
Sannasmamma skrev:blir den för mörk kan du tvätta den med en dl klorin i tvättmedelsfacket.
åh... vad bra för den ser onekligen alldeles för grön och mörk ut...
blir det inte fläckar? typ batik då?
Och blir inte tyget sprött av klorin??
men om det funkar är det ju kanon! :vågen:
Användarens profilbild
Av Emmamedhunden
anna m skrev:Väntar med spänning :app:
Spännande är bara förnamnet.... :eld: :floet2:
tur att 40-programmet är rätt snabbt...
Användarens profilbild
Av Emmamedhunden
Bild
exprimenterandet....

Bild
ngt sånt här var det tänkt... :roll:
Användarens profilbild
Av binaem
Åh så spännande :app:
Användarens profilbild
Av Emmamedhunden
:Hahaa: nä nu... min favvofärg... :siishah: not!! Samma nyans som våra köksluckor!! Otroligt, de som jag tyckte var superhemska då vi flyttade in... nu har vi målat vitt runt om och så har man väl vant sig... jo glaciärvatten kan ju se ut som sjalfärgen nu gör, men jag ville ha den lite gråare, och liite ljusare.. den blev i allafall inte alls så mörk som den såg ut i maskinen. Nu är den blöt förtfarande... så lite ljusare blir den nog, antingen får den sig ett varv till med liite lite antracit, eller ett bad med nån beige/brun färg... som tonar ner det gröna. så den blir mer harmonisk... :Hahaa:

den ser fläckig ut för att den är blötare på vissa ställen... usch! färgen är verkligen hemsk! :spyr:
Bild

fast den är ju rätt lika provbiten i allafall...
Användarens profilbild
Av Emmamedhunden
Hur var det där med klorin? blir det jämt resultat? eller fläcigt? bättre att ta avfärgningen från herdins? Hjälp!
Av anna m
Emmamedhunden skrev:Hur var det där med klorin? blir det jämt resultat? eller fläcigt? bättre att ta avfärgningen från herdins? Hjälp!
Jag avfärgade den missfärgade j/h med 2 dl klorin i tvättmedelsfacket. Se till att blöta den först.
Användarens profilbild
Av Plinga
Jag körde klorin på mina lakan som blev missfärgade. Efter 3 tvättar klorin var e kritvita igen...
Användarens profilbild
Av Emmamedhunden
anna m skrev:
Emmamedhunden skrev:Hur var det där med klorin? blir det jämt resultat? eller fläcigt? bättre att ta avfärgningen från herdins? Hjälp!
Jag avfärgade den missfärgade j/h med 2 dl klorin i tvättmedelsfacket. Se till att blöta den först.
Låter bra! :D Tack! Vad hände med J/h? den ser ju fin ut på dina sjalbilder?
Användarens profilbild
Av Emmamedhunden
Katja77 skrev:Jag körde klorin på mina lakan som blev missfärgade. Efter 3 tvättar klorin var e kritvita igen...
Hur var de efter en resp två tvättar? mer ljusrosa? :hmm: Kanske får bli en aväng till affären.... typiskt att man inte har varken remol eller klorin hemma.... :roll:
Av anna m
Emmamedhunden skrev:
anna m skrev:
Låter bra! :D Tack! Vad hände med J/h? den ser ju fin ut på dina sjalbilder?
Ingen aning... den köptes missfärgad från Tyskland i det skicket.
Användarens profilbild
Av Emmamedhunden
Nu är den tvättad med 2 dl klorin... hade först i 1 dl utspätt med vatten i sköljmedelsfacket, blötte sjalen innan jag hade in den i maskinen, sen när den gått en stund och det försvunnit ur sköljmedelsfacket, och jag inte såg nån förändring alls i maskinen, hade jag i 1dl till, outspätt i sköljmedelsfacket... När den kom ut var den mer "normalgrå" ljusgrå, en färg jag tror mig kan vara nöjd med! :wink:
Däremot blev den lite fläckig på ngt ställe, så helt jämt avfärgad blev den inte. Det kanske kan vara lite snyggt, får se när den torkar. lite som de handfärgade hos birdiesroom... tyvärr är kameran glömd, så foto får vänta! :roll:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?