- sön maj 17, 2009 09:15
Jag gillar sjal bättre än sele då jag tycker att det är snyggare och roligare med sjalar. Dessvärre så tycker jag att sjal inte alls avlastar lika bra. Mitt barn väger nog över 11kg och med sele så får jag ner tyngden på höfterna mycket mer än när jag använder sjal vilket gör jättestor skillnad för hur bekvämt det blir att bära.
Jag har provat olika ryggknytningar och använder mig främst av omslutet på ryggen med sjalen lindad två varv runt midjan. Olika ryggsäcksknytningar där han hamnar högre upp kan jag bara använda korta stunder hemma, annars får jag alldeles för ont.
Är det jag som knyter dåligt eller är det så att sele avlastar bättre? Kan ni andra få en sjal att avlasta lika bra?
Jag har provat olika ryggknytningar och använder mig främst av omslutet på ryggen med sjalen lindad två varv runt midjan. Olika ryggsäcksknytningar där han hamnar högre upp kan jag bara använda korta stunder hemma, annars får jag alldeles för ont.
Är det jag som knyter dåligt eller är det så att sele avlastar bättre? Kan ni andra få en sjal att avlasta lika bra?
Förälder till J född juni -08 och numera även lilla S född juni -14