Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Emmamedhunden
Började sy på dessa två tröjor igår, tillklippta långt tidigare... redan när jag klippte till dom blev det fel (glömte ta till för knappslån i sidan av halsen)
Igår blev det fel och fel, trassel i tråden mm idag på den grön och vitrandiga lyckades jag sy ihop raglansidan på ärmen med halsen på tröjan ???!!! :hmm: :siishah: hur kan det bli så??
:evil:
nu är de klara i allafall... mycket svordommar har det gått åt.
Varför går det i skov? ibland i långa perioder blir allt jag syr "bra" elller det flyter på i allafall och jag blir nöjd och glad, sen kommer såna här perioder :shock: då är det lika bra att lägga ner ett tag...

Bild

Ska modifera mönstret lite mer... inte lika brant lutning på raglanskärningen på ryggstycket.... smalare ärmar på överarm (nu sydde jag långt innanför så det inte skulle bli för stort)

nu är jag värd en...
Bild

puh! nåja för att bli snäll igen var jag tvungen att äta 3 pepparkakor till, de är inte på bilden :oops:
Av Umma
Ja vissa dagar blir allt bara FEL och det är lika bra att klämma i sig bullen och lägga ner!! Känner SÅÅÅÅ väl igen mig, jag syr på ärmar ut och in, syr ihop byxbenen, klipper hål i skiten.... :notworking:

Till sist blev det ju bra!! Raglan är så snyggt, måste hitta ett bra mönster bara....
Användarens profilbild
Av Emmamedhunden
Ja mitt mönster är sådär, blandat av ett jag fått av syrran (som hon gjort) och eget avritat plagg....
men gillar raglan bäst! sitter snyggt. Både till mig och andra!
Av Jinxan
Umma skrev:Ja vissa dagar blir allt bara FEL och det är lika bra att klämma i sig bullen och lägga ner!! Känner SÅÅÅÅ väl igen mig, jag syr på ärmar ut och in, syr ihop byxbenen, klipper hål i skiten.... :notworking:

Till sist blev det ju bra!! Raglan är så snyggt, måste hitta ett bra mönster bara....
Haha, sådär blev det nu sist för mig.
Gjorde alla dom felen :D

Den här tråden har liksom fallit i gl&o[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?