- sön dec 07, 2008 12:05

Sino, Chokladgås, UllIndio, Hemsydda MT, Sele, Hampa/Ramie Sjal!
Tygisar+EC!
Började sy på dessa två tröjor igår, tillklippta långt tidigare... redan när jag klippte till dom blev det fel (glömte ta till för knappslån i sidan av halsen)
Igår blev det fel och fel, trassel i tråden mm idag på den grön och vitrandiga lyckades jag sy ihop raglansidan på ärmen med halsen på tröjan ???!!!
hur kan det bli så??
nu är de klara i allafall... mycket svordommar har det gått åt.
Varför går det i skov? ibland i långa perioder blir allt jag syr "bra" elller det flyter på i allafall och jag blir nöjd och glad, sen kommer såna här perioder
då är det lika bra att lägga ner ett tag...

Ska modifera mönstret lite mer... inte lika brant lutning på raglanskärningen på ryggstycket.... smalare ärmar på överarm (nu sydde jag långt innanför så det inte skulle bli för stort)
nu är jag värd en...

puh! nåja för att bli snäll igen var jag tvungen att äta 3 pepparkakor till, de är inte på bilden
Igår blev det fel och fel, trassel i tråden mm idag på den grön och vitrandiga lyckades jag sy ihop raglansidan på ärmen med halsen på tröjan ???!!!

nu är de klara i allafall... mycket svordommar har det gått åt.
Varför går det i skov? ibland i långa perioder blir allt jag syr "bra" elller det flyter på i allafall och jag blir nöjd och glad, sen kommer såna här perioder

Ska modifera mönstret lite mer... inte lika brant lutning på raglanskärningen på ryggstycket.... smalare ärmar på överarm (nu sydde jag långt innanför så det inte skulle bli för stort)
nu är jag värd en...

puh! nåja för att bli snäll igen var jag tvungen att äta 3 pepparkakor till, de är inte på bilden

Sino, Chokladgås, UllIndio, Hemsydda MT, Sele, Hampa/Ramie Sjal!
Tygisar+EC!