- mån nov 21, 2005 17:39
Okej!
Här är scenariot:
Vi ska till Thailand i 4 veckor i slutet av januari. Min son kommer då att vara 6-7 månader och väger redan nu c:a 8,5 kilo (tung???).
Jag har tänkt bära så mycket som möjligt där nere (ska även försöka övertala maken att bära i sjal) och ska köpa mig en vävd sjal för lite längre bärstunder. Har två ringsjalar och en tar jag nog med mig.
Det jag behöver hjälp med är:
Vilken sjal ska jag välja???? med tanke på tjocklek osv.
Vilken längd ska jag välja??? Tänkte kanske försöka mig på ryggknytning, men vet inte om det kommer att gå. Han är ju inte så gammal. Annars blir det nog "vanliga" knytningar frammåt.
Jag är en 36:a och är 166 cm lång och ståtlig
Min man är dock en M/L och är 171,5 cm lång
.
Alla tips, råd och idéer är välkommna!
Tack!
Cecilia
Här är scenariot:
Vi ska till Thailand i 4 veckor i slutet av januari. Min son kommer då att vara 6-7 månader och väger redan nu c:a 8,5 kilo (tung???).
Jag har tänkt bära så mycket som möjligt där nere (ska även försöka övertala maken att bära i sjal) och ska köpa mig en vävd sjal för lite längre bärstunder. Har två ringsjalar och en tar jag nog med mig.
Det jag behöver hjälp med är:
Vilken sjal ska jag välja???? med tanke på tjocklek osv.
Vilken längd ska jag välja??? Tänkte kanske försöka mig på ryggknytning, men vet inte om det kommer att gå. Han är ju inte så gammal. Annars blir det nog "vanliga" knytningar frammåt.
Jag är en 36:a och är 166 cm lång och ståtlig

Alla tips, råd och idéer är välkommna!
Tack!
Cecilia
Mamma till sagolika Svea född -99, strålande Sture hemmafödd -05 och gudomliga Gösta -08