Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Buscilla
Okej!
Här är scenariot:
Vi ska till Thailand i 4 veckor i slutet av januari. Min son kommer då att vara 6-7 månader och väger redan nu c:a 8,5 kilo (tung???).
Jag har tänkt bära så mycket som möjligt där nere (ska även försöka övertala maken att bära i sjal) och ska köpa mig en vävd sjal för lite längre bärstunder. Har två ringsjalar och en tar jag nog med mig.
Det jag behöver hjälp med är:
Vilken sjal ska jag välja???? med tanke på tjocklek osv.
Vilken längd ska jag välja??? Tänkte kanske försöka mig på ryggknytning, men vet inte om det kommer att gå. Han är ju inte så gammal. Annars blir det nog "vanliga" knytningar frammåt.
Jag är en 36:a och är 166 cm lång och ståtlig :lol: Min man är dock en M/L och är 171,5 cm lång :lol: .

Alla tips, råd och idéer är välkommna!
Tack!

Cecilia
Användarens profilbild
Av maimiti
Jag hade nog kört på en tunnare sjal, typ EllaRoo eller Amazonas Antigua och en längd som passar båda... dvs en 5m. Visserligen blir det en hel del tyg som bara hänger när man bär på ryggen, men det är ju rätt snyggt när man har sjal med frans :) Skulle ryggsäcken misslyckas så är den ju inte för kort för magbärande.
Användarens profilbild
Av Aurian
Jag skulle nog satsa på en Rebozo tror jag... Fast jag har inte provat Ella Roo eller Amazona Antigua :roll:
Fem meters skulle jag ta iaf... Fast det räcker förstås med en kortae också! Men med en 5m sjal så kan man utan problem göra dubbelt omslutet X med knuten fram(vilket jag tycker är skönast) utan problem!
Användarens profilbild
Av Mia
Eller en Bebina stjärntecken om du gillar den! Den är tunn och smidig!
Jag har en 4.2 (4.6 tot) och knyter lätt omslut med knuten på ryggen. 4.5m sjal tot bör ni klara er med!
Den eller en rebozo 4.5!!
Av Marika
Jag skulle nog strunta i att köpa någon ny långsjal i Sverige. Jag skulle ta med mig två ringsjalar. Man kan ju sätta en på varje axel så det blir ett kryss så har man bra avlastning.
Sen skulle jag kolla om jag inte hitta något fint tyg på plats att köpa. Är tyget för brett kan man säkert få det uppsytt i den bredd man vill ha för en billig peng.

Sen har jag hört att det är toppen att ha med sig en vattenbärsjal. Sval och toppen på stranden.
Användarens profilbild
Av Helen
Jag gillar min Antigua. Min mest använda sjal. På sommaren är den oumbärlig.
Den avlastar inte på samma sätt som en i kypert, men för min del har jag inte haft några problem att bära dottern som vid senaste koll var 9.6 kg tung.
Det är inget problem att välja en lång när man har så tunt tyg. Det går lätt att stoppa undan.
Med en kraftigare sjal kan däremot känns lite klumpig om det blir fö rmycket över. Det finns ryggknytningar som drar mycket också.Tex. tibetanen. Den använde jag med Antiguan i sommras och det var kanon.

Hoppas ni får en sköän semester!
Användarens profilbild
Av tinaw
En tunn EllaRoo eller Rebozo. Eller en mei tai. Det blir mycket svalare. än en vanlig långsjal.
Användarens profilbild
Av emmahawk
jag har ingen erfarenhet av ellaroo/antigua el rebozo, men under vår vistelse i buenos aires i knallvärme så använde vi en mei-tai, sutemi och en siden-ringsjal. Om man har en sidensjal som man inte är för rädd om, så funkar det utmärkt att använde den som vattensjal då den torkar på nolltid. Sval och tunn i värmen dessutom. En sjal avlastar kanske allra bäst, men jag bar utan problem i timtal med kozy-selen och uppskattade att det går så snabbt att justera höjd f tex amning el att ta upp/ner samt lättare att ordna ryggbärning tycker jag :)
Användarens profilbild
Av Buscilla
Tack för alla era svar.
Tror att jag har kommit till insikt vad det gäller längd på sjalen iaf, det blir ungefär en 4,6:a. Fast när det gäller sort har jag inte kommit så långt än. Har nämligen gått och kärat ner mig i "Albert"... Vill så gärna ha *dregglar ohämmat*... Fast Easy Eld är ju också vacker, men DYR och för en billigare peng så gillar jag även Hoppiz Nairobi och Delhi...Gud vad svårt...
Jag skulle nog strunta i att köpa någon ny långsjal i Sverige. Jag skulle ta med mig två ringsjalar. Man kan ju sätta en på varje axel så det blir ett kryss så har man bra avlastning.
Sen skulle jag kolla om jag inte hitta något fint tyg på plats att köpa. Är tyget för brett kan man säkert få det uppsytt i den bredd man vill ha för en billig peng.
Gissa om jag har tänkt köpa tyg :P :twisted:

/Cecilia
Senast redigerad av Buscilla den ons dec 07, 2005 09:46, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Buscilla
Tack för alla era svar.
Tror att jag har kommit till insikt vad det gäller längd på sjalen iaf, det blir ungefär en 4,6:a. Fast när det gäller sort har jag inte kommit så långt än. Har nämligen gått och kärat ner mig i "Albert"... Vill så gärna ha *dregglar ohämmat*... Fast Eacy Eld är ju också vacker, men DYR och för en billigare peng så gillar jag även Hoppiz Nairobi och Delhi...Gud vad svårt...
Gissa om jag har tänkt köpa tyg :P :twisted:

/Cecilia
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?