Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Alven
Orginal gillar jag bäst. Jag kommer inte så bra överens med tunna sjalar, tycker kanterna skär in i halsen och under armarna. Gillar därför tjockae varianter bäst, även om jag gärna nyttjar min gås när det är supervarmt ute. Men till mitt lite större sjalbarn blir det tjocksjal alla gånger! :D
Av annies1
Låt mig gissa att det beror på storleken på barnet. Alven tycker att det är jobbigt att bära sin 4.5 åring i den tunna sjalen medans med 2.5 åringen går det (som jag tolkar ditt inlägg Alven) lite bättre. En jag känner som har en 1.5-åring som tycker den tunna är lika bra som den tjocka (jag gissar igen att det beror på barnets vikt).

Ska man ex. bara använda sjalen det första (ev. andra) året antar jag tjockleken inte spelar så stor roll. Vad säger ni?
Användarens profilbild
Av Alven
annies1 skrev:Låt mig gissa att det beror på storleken på barnet. Alven tycker att det är jobbigt att bära sin 4.5 åring i den tunna sjalen medans med 2.5 åringen går det (som jag tolkar ditt inlägg Alven) lite bättre. En jag känner som har en 1.5-åring som tycker den tunna är lika bra som den tjocka (jag gissar igen att det beror på barnets vikt).

Ska man ex. bara använda sjalen det första (ev. andra) året antar jag tjockleken inte spelar så stor roll. Vad säger ni?
Nja, min 4½-åring väger 25 kilo och honom bär jag inte alls längre, bara lillan. Hon väger 13,14 kg typ, och jag föredrar helt klart den tjockare hoppen. Men jag kan tillägga att jag inte ägen någon tunn, utan bara har provburit i den en stund hemma hos dagdrömmare. Jag är inte heller så förtjust i Easycare som många gillar, just pga tunnheten.

Men visst, ju mindre barnet är desto mindre roll spelar ju tjockleken när det gäller bärkomforten. Kanske är det skillnad om man bär på magen också? Jag bär nästen enbart på ryggen. Här är jag och Ida 4-5 månader med en gauze, som ju är det tunnaste man kan bära i nästan:

Bild

Jag tycker att man ser lite hur jag menar, eftersom den är så tunn blir sjalen runt magen väldigt smal och skär in lite, både där och under armrna. Även vid halsen blir de bekvämare med en tjock sjal.
Senast redigerad av Alven den mån sep 08, 2008 10:55, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Av milimani
Orginal!!
Jag är väl en av få som inte alls gillade den tunna. Tyckte inte tyget var skönt alls. Nä jag förderar tjocka, mjuka och ingosade. Vill jag ha en tunn sjal så väljer jag en gås.
Användarens profilbild
Av glis
Jag håller emd, har bara provat den tunna en kortis hemma hos Melon, och den var helt OK, men min Dublin :heart:

Jag gillar stabila sjalar, föredrar Hoppediz framför Didymos av samma skäl. Didymosarna är visserligen ganska stadiga, men de är smalare så de får vara, jag använder bara Wellen till fins för den är så himla snygg!
Användarens profilbild
Av Netta
Jag har nu beställt en Hoppe orginal Oslo och väntar med spänning på att få hem den :lol:
Användarens profilbild
Av Netta
Bild

Urtjusigt eller hur?
Användarens profilbild
Av Mia
Tjusigt!!
Det saknas helt klart nagot blatt i min bargarderob.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?