- sön aug 24, 2008 21:17
Jag skulle behöva en vävd långsjal men har bara råd med en. Och då är det svåååårt - vilken ska jag satsa på? Den behöver avlasta bra (vill kunna bära i några timmar utan problem även när min nu lille 8,5 kilos klump har blivit storkille), vara bekväm för både mig och lillen, och gärna lite elastisk så den är förlåtande när man knyter (!) men samtidigt stadig. Ja, ni hör ju... Så min fråga är, om ni som har flera vävda långsjalar bara fick välja att behålla en enda, vilken skulle ni välja då som uppfyller dessa behov?
(jag har en mimmis krinklade innan som jag tycker fungerar bra som sommarsjal att bära i kortare stunder, men jag vill ha något stabilare som jag kan bära i längre också, typ några timmar på stan eller en kortare vandring på fjället/i skogen).
(jag har en mimmis krinklade innan som jag tycker fungerar bra som sommarsjal att bära i kortare stunder, men jag vill ha något stabilare som jag kan bära i längre också, typ några timmar på stan eller en kortare vandring på fjället/i skogen).