Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av linfrö
Jag skulle behöva en vävd långsjal men har bara råd med en. Och då är det svåååårt - vilken ska jag satsa på? Den behöver avlasta bra (vill kunna bära i några timmar utan problem även när min nu lille 8,5 kilos klump har blivit storkille), vara bekväm för både mig och lillen, och gärna lite elastisk så den är förlåtande när man knyter (!) men samtidigt stadig. Ja, ni hör ju... Så min fråga är, om ni som har flera vävda långsjalar bara fick välja att behålla en enda, vilken skulle ni välja då som uppfyller dessa behov?

(jag har en mimmis krinklade innan som jag tycker fungerar bra som sommarsjal att bära i kortare stunder, men jag vill ha något stabilare som jag kan bära i längre också, typ några timmar på stan eller en kortare vandring på fjället/i skogen).
Användarens profilbild
Av mari_tres
Skulle jag bara ha en sjal så skulle jag nog ta en vanlig Didymos eller en Easycare. Gillar bäst Didymos Indio men den skulle jag nog välja bort eftersom den känns lite ömtålig och använder hellst en annan sjal om vi ska ut i skogen eller så.
Användarens profilbild
Av MilanE
Av mina skulle jag välja min Didy Wellen Sequoia! Den är låååång, gosig o liksom inte helt stum (+jättesnygg!)!
Av linfrö
Tack för snabba svar! Hellre didymos än t ex stork alltså? Hur skiljer de sig tycker ni?
Av surftrollet
Jag skulle också välja en didy, min nora, men det är mest för att jag är kär i den. Min första vävda var en stork och jag tycker om den med, men mina didymossjalar är aningens mer smidiga och tunnare.

Om du bara ska ha en enda till vävd så välj en i en färg som du verkligen trivs med och som passar med din garderob, tycker jag!
Användarens profilbild
Av sagogrynet
Jag skulle valt en Stork.
Jag älskar storkarna! För mig är storken överlägsen när det gäller avlastning och mysighet. :heart:
Användarens profilbild
Av Be-Linda
Lava!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Är helt såld på Easycare, men det kan bero på att jag inte har så stor erfarenhet av så många andra?
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
esarina skrev:Om du bara ska ha en enda till vävd så välj en i en färg som du verkligen trivs med och som passar med din garderob, tycker jag!
...och med tillägget då att välja en som är rätt slät och tät i väven (alltså inte didymos wellen och indio till exempel) så att den blir lite mindre ömtålig om du har tänkt knyta upp och ned utomhus mycket! :-D
Användarens profilbild
Av sanna73
Jag hade valt en hoppe. Fullkomligt älskar mina hoppar, de avlastar super och är himla mysiga :D
Av eamane
Vet inte om jag kan välja bara en :hmm: men storken och bebina stjärntecken ligger bra till båda två i så fall...
Användarens profilbild
Av Foxan
BÄH! Storkar-shmorkar, didy-shmidy, easy-peasy.... HOPPEDIZ ROCKAR!!!

;)
Allvarigt, detta är 100% smaksak. Jag äger 2 hoppar och en easy, har provat både storken och didy. Skulle nog satsa på den som du tycker är snyggast.
Användarens profilbild
Av norkmedoo
bara en... en...
då blir det nog ac lollipop :loving:

den är fantastiskt härlig i färgerna, passar till det mesta,
avlastar toppen och är väldigt prisvärd! :D
Bild
Användarens profilbild
Av Aurian
Ah! Och jag skulle nöja mig med min gröna groddy, som dock inte finns att köpa eftersom den var en testsjal (eller ja, man ska väl ha lite tur om man vill hitta en ;-) )

Annars... En Stork inka :-)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?