Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Moson
Nu har jag bara typ 40 cm ärm kvar på världens tråkigaste tröja jag har hållit på med i typ två år så då är det väl dags att börja på något nytt, eller hur?
Jag har ju faktiskt gjort färdigt massa saker också.

Men frågan är vad jag ska göra och av vilket garn.
Så hjälp mig komma på vad man kan göra av antingen
1. Ganska mjukt inte jättetjockt tvåtrådigt ullgarn i ljust och mörkt grått. Stickfasthet ca 28 m i slätstickning om man stickar tätt. 100 g av varje om jag repar upp en påbörjad sak, annars ca 60g mörkt och 40 g ljust.
2. 280 meter jättetunnt blått handfärgat merino (lite till om jag inte är så noga med nyans).
3. 280 meter lika tunnt grönt handfärgat Kashmir.

Till mig eller till bebis
Användarens profilbild
Av Fryle
Moson skrev:
Fryle skrev:
Moson skrev:
Fryle skrev:
Fryle skrev:Jag ska sticka en bebisfilt till en släkting och har ett garn jag gillar, men är osäker på om det räcker. Det är tre nystan à 50g/167m. Det är ett naturvitt och två grå i olika nyanser. Har ni tips på ett trevligt filtmönster som är garnbesparande? Rekommenderade stickor är 2,5-3,5. Räcker garnet längre med mindre stickor eller större? Spontant tänker jag att mindre borde vara bättre.
Denna stickade jag på 3,5:or:
Fin
Ser ut som tetris :D
:lol:
Hur stor blev den? Och vilket mönster?
Tyvärr är den bara 65x65 cm och det blev bara en halv meter garn över. När jag köpte garnet sa hon att det var så drygt att 150 g räckte till en filt. Hoppas deras bebis inte föds jättestor.

När det gäller mönster hade jag inget.
Användarens profilbild
Av Moson
Fryle skrev:
Moson skrev:
Fryle skrev:
Moson skrev:
Fryle skrev:
Fryle skrev:Jag ska sticka en bebisfilt till en släkting och har ett garn jag gillar, men är osäker på om det räcker. Det är tre nystan à 50g/167m. Det är ett naturvitt och två grå i olika nyanser. Har ni tips på ett trevligt filtmönster som är garnbesparande? Rekommenderade stickor är 2,5-3,5. Räcker garnet längre med mindre stickor eller större? Spontant tänker jag att mindre borde vara bättre.
Denna stickade jag på 3,5:or:
Fin
Ser ut som tetris :D
:lol:
Hur stor blev den? Och vilket mönster?
Tyvärr är den bara 65x65 cm och det blev bara en halv meter garn över. När jag köpte garnet sa hon att det var så drygt att 150 g räckte till en filt. Hoppas deras bebis inte föds jättestor.

När det gäller mönster hade jag inget.
Den måste ju inte vara så stor, man brukar ju ha flera dessutom.
Jag har ju gjort en näverstickad i zauberball och så ska jag sy en i strömmings merinoull tänkte jag.
Moson skrev:Nu har jag bara typ 40 cm ärm kvar på världens tråkigaste tröja jag har hållit på med i typ två år så då är det väl dags att börja på något nytt, eller hur?

1. Ganska mjukt inte jättetjockt tvåtrådigt ullgarn i ljust och mörkt grått. Stickfasthet ca 28 m i slätstickning om man stickar tätt. 100 g av varje om jag repar upp en påbörjad sak, annars ca 60g mörkt och 40 g ljust.
2. 280 meter jättetunnt blått handfärgat merino (lite till om jag inte är så noga med nyans).

Oj, vad svårt. :hmm:
Mössa skulle de där 280 meterna räcka till i alla fall, eller en liten sjal/halsduk.
Är du medlem på Ravelry? Där kan man ju under den avancerade sökfunktionen lägga in sånt som antal meter, material, masktäthet m.m. Gick in och gjorde en snabbsök, det finns jättemycket fint som man kan sticka om man har 280 meter garn (beroende vilka stickor som passar)
Användarens profilbild
Av Moson
CAKirre skrev:
Moson skrev:Nu har jag bara typ 40 cm ärm kvar på världens tråkigaste tröja jag har hållit på med i typ två år så då är det väl dags att börja på något nytt, eller hur?

Mössa skulle de där 280 meterna räcka till i alla fall, eller en liten sjal/halsduk.
Är du medlem på Ravelry? Där kan man ju under den avancerade sökfunktionen lägga in sånt som antal meter, material, masktäthet m.m. Gick in och gjorde en snabbsök, det finns jättemycket fint som man kan sticka om man har 280 meter garn (beroende vilka stickor som passar)
Jo, jag vet men det finns ju så mycket att välja på. Funderar på någon randig sjal med spetskant som den jag länkade till ovan.
Användarens profilbild
Av Mosan
Moson skrev:
CAKirre skrev:

Jo, jag vet men det finns ju så mycket att välja på. Funderar på någon randig sjal med spetskant som den jag länkade till ovan.
Här är tre jag tycker är fina
http://www.ravelry.com/patterns/library/mormorio
http://www.ravelry.com/patterns/library/andreas-shawl
http://www.ravelry.com/patterns/library/mordor
Användarens profilbild
Av Moson
Mosan skrev:
Moson skrev:
CAKirre skrev:

Här är tre jag tycker är fina
http://www.ravelry.com/patterns/library/mormorio
http://www.ravelry.com/patterns/library/andreas-shawl
http://www.ravelry.com/patterns/library/mordor
Mordor är fin
Moson: Jo, den såg jag sen, den är fin! Av de du länkat nu sedan gillar jag nog http://www.ravelry.com/patterns/library/andreas-shawl bäst. Snyggt med den breda bården tycker jag. :tumup:
Och jag håller med dig om att det är svårt att välja många gånger. Mycket fint finns det... ;)
Användarens profilbild
Av Mosan
CAKirre skrev:Moson: Jo, den såg jag sen, den är fin! Av de du länkat nu sedan gillar jag nog http://www.ravelry.com/patterns/library/andreas-shawl bäst. Snyggt med den breda bården tycker jag. :tumup:
Och jag håller med dig om att det är svårt att välja många gånger. Mycket fint finns det... ;)
Menar du moson eller mosan? :fnissa: i vilket fall, den är också min favorit av de tre jag länkade till.
Mosan skrev:
CAKirre skrev:Moson: Jo, den såg jag sen, den är fin! Av de du länkat nu sedan gillar jag nog http://www.ravelry.com/patterns/library/andreas-shawl bäst. Snyggt med den breda bården tycker jag. :tumup:
Menar du moson eller mosan? :fnissa: i vilket fall, den är också min favorit av de tre jag länkade till.
:Hahaa: Jag minns att jag var lite förvirrad.
Jag antar att jag svarade er båda utan att inse det... :floet2:
  • 1
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 198
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?