- ons nov 20, 2013 21:22
Nu har jag bara typ 40 cm ärm kvar på världens tråkigaste tröja jag har hållit på med i typ två år så då är det väl dags att börja på något nytt, eller hur?
Jag har ju faktiskt gjort färdigt massa saker också.
Men frågan är vad jag ska göra och av vilket garn.
Så hjälp mig komma på vad man kan göra av antingen
1. Ganska mjukt inte jättetjockt tvåtrådigt ullgarn i ljust och mörkt grått. Stickfasthet ca 28 m i slätstickning om man stickar tätt. 100 g av varje om jag repar upp en påbörjad sak, annars ca 60g mörkt och 40 g ljust.
2. 280 meter jättetunnt blått handfärgat merino (lite till om jag inte är så noga med nyans).
3. 280 meter lika tunnt grönt handfärgat Kashmir.
Till mig eller till bebis
Jag har ju faktiskt gjort färdigt massa saker också.
Men frågan är vad jag ska göra och av vilket garn.
Så hjälp mig komma på vad man kan göra av antingen
1. Ganska mjukt inte jättetjockt tvåtrådigt ullgarn i ljust och mörkt grått. Stickfasthet ca 28 m i slätstickning om man stickar tätt. 100 g av varje om jag repar upp en påbörjad sak, annars ca 60g mörkt och 40 g ljust.
2. 280 meter jättetunnt blått handfärgat merino (lite till om jag inte är så noga med nyans).
3. 280 meter lika tunnt grönt handfärgat Kashmir.
Till mig eller till bebis
E 09 och Liten 14
I garderoben Karma Dawn, Zara Lemongrass, Girasol symphuo, Afrikanska kangas, Hoppediz Timbuktu, BäraBarn kortsjal Svartpeppar, Beco Butterfly, Tula toddler och egensydd MT
I garderoben Karma Dawn, Zara Lemongrass, Girasol symphuo, Afrikanska kangas, Hoppediz Timbuktu, BäraBarn kortsjal Svartpeppar, Beco Butterfly, Tula toddler och egensydd MT