Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

O, vad fina!

Här är mitt, också i lite annan stil 8)
Bild

Jag är inte säker på om det är från samma tillverkare som de ni andra köpt från? Mitt kom från Lindex, hette Xstitch, och kostade 50 kr.
Jag har haft det i ca en månad, och det har än så länge hållit bra. Jag använde de trådar som kom med, för mina egna bomullstrådar som jag försökte med först gnagdes sönder av plasten direkt när jag försökte sy med dem. De här trådarna har kanske slitits lite och blivit en aning noppriga, men det syns inte och ingenting ser ut att vara på väg att gå sönder. Då har ändå min son använt telefonen som bitleksak flera gånger när jag inte hunnit stoppa honom (eller när han haft så roligt att jag inte kunnat med att stoppa honom).
Användarens profilbild
Av tk81
Linis skrev:En gammal tråd... Nu när ni använt (för det gissar jag att ni gjort) fodralen en tag kanske ni kan berätta om ni är nöjda. Hur håller skalen, hur ser broderiet ut. Jag som just blivit med iphone måste ju ha ett värdigt skal också. 8)
mitt ser nästan nytt ut i broderiet och det svarta skalet har börjat bli lite brunt av jeansen men då har jag ju haft skalet länge
Användarens profilbild
Av imsel
Livar upp denna tråd lite :wink:
Köpte ett sånt skal på Hemtex för 59kr :app:

Men jag vet inte vad jag ska brodera för nåt :hmm:
Finns det nåt ställe med inspiration eller mönster?

Hittar inget bra när jag googlar..
Åh, vad sugen man blir, synd att jag har en iPhone 3! :lol:

tk81, vart har du hittat diagrammet till Mario-skalet? Eller har du gjort det själv? Isf, vill du dela med dig av det? :D
imsel skrev:Livar upp denna tråd lite :wink:

Om man vill göra tv-spelsmönster kan man googla på tv-spelet i fråga och "sprites". 8-bitars tv-spel brukar ha precis lagom många pixlar och färger för att brodera 1stygn/pixel, och sprites är då alltså "mönstren" till figurerna i tv-spelet. (om ni förstår hur jag menar?).
Annars kan man söka på små korsstygnsmönster, kanske från en gammal märkbok, eller vykort i korsstygn.
imsel skrev:Livar upp denna tråd lite :wink:

Tack för tipset imsel
Jag har köpt från hemtex och har börjat att brodera det som ska bli en julklapp till min syster. Sen igår har jag gjort 2 1/2 bokstav.
Jag har inte broderat sen i skolan men det är ju jätteroligt. :app:
imsel skrev:Är det bara jag som är blind?! :hmm:
Jag läser att det ska finnas massor med mönster på http://connectdesign.co.kr/ men vars exakt på sidan hittar jag dom isf??
Tycker jag klickat överallt, men hittar bara massa prylar, inte bilder på mönster..
Här hittade jag mönster: http://connectdesign.co.kr/front/php/pr ... ay_group=1
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?