Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

melon skrev:I torsdags kom Siri på att hon inte alls ville vara pepparkaksgumma på förskolans luciatåg så hon beställde en lucuakrona. Jag började tänka på en spetsstckad krans med gröna löv på men sen kom Siri med en ritning. Den skulle vara i guld med röda, gröna och blå diamanter på. Och sen har jag virkat och stickat hela helgen och äntligen är den klar! Bilden med Siris beställning :loving: syns på första bilden.

Bild

Bild

Bild
Oh vad fin! :love:
Användarens profilbild
Av tweed
melon skrev:I torsdags kom Siri på att hon inte alls ville vara pepparkaksgumma på förskolans luciatåg så hon beställde en lucuakrona. Jag började tänka på en spetsstckad krans med gröna löv på men sen kom Siri med en ritning. Den skulle vara i guld med röda, gröna och blå diamanter på. Och sen har jag virkat och stickat hela helgen och äntligen är den klar! Bilden med Siris beställning :loving: syns på första bilden.

Bild

Bild

Bild
Du är ju helt otrolig :D :urule: Jättefin! Och Siri sen, vilken fantasi och kreativitet :D

http://images4.ravelrycache.com/uploads ... 1__medium2

:siishah: :love: :urule: :app:
Användarens profilbild
Av melon
Tack, så snälla ni är :rodna: I början trodde jag den skulle bli skitful, och mina klasskompisar mobbade mig för att jag virkade en gul banan.

Jag hoppas verkligen jag lyckas hålla liv i Siris fantasi, tyvärr har jag förstått att skolan ofta tar död på de mest fantastiska små kreativa hjärnorna... :cry:
Användarens profilbild
Av Fryle
Vilken fantastisk luciakrona, melon!

Jag har virkat en del luciakronor, men de har varit mer traditionella. Din är verkligen något helt annat och jag hoppas också att flickan får behålla sin fantasi!
Användarens profilbild
Av nakum
Vad fint att hon bestämt själv hur den ska se ut! Jättefin. :D

Saker som krullar sig i kanterna, finns det något knep? Kan man virka en kant runtom eller kommer det fortfarande krulla sig? Jag övervägde att sticka makens julklappshalsduk i resårstickning men valde av nån anledning bort det, och jag hinner inte riktigt sticka någon ny nu. :wink:
Användarens profilbild
Av melon
nakum skrev:Vad fint att hon bestämt själv hur den ska se ut! Jättefin. :D

Saker som krullar sig i kanterna, finns det något knep? Kan man virka en kant runtom eller kommer det fortfarande krulla sig? Jag övervägde att sticka makens julklappshalsduk i resårstickning men valde av nån anledning bort det, och jag hinner inte riktigt sticka någon ny nu. :wink:
Ofta blir det bättre av att blocka, men eftersom det är en halsduk så tror jag den kommer fortsätta att krulla sig. Att virka kanterna för att förhindra att kanterna rullar sig funkar bäst på ställen där kanten kan dras ihop lite, runt en hals eller så.

Bild

Bild

Bild
:love:
Fantastisk!!!
Användarens profilbild
Av nakum
melon skrev:
nakum skrev:Vad fint att hon bestämt själv hur den ska se ut! Jättefin. :D

Ofta blir det bättre av att blocka, men eftersom det är en halsduk så tror jag den kommer fortsätta att krulla sig. Att virka kanterna för att förhindra att kanterna rullar sig funkar bäst på ställen där kanten kan dras ihop lite, runt en hals eller så.
Tack! Anade tyvärr det.
Med andra ord.. Repa upp, gör om, gör rätt. :purskis: Det kanske får bli en halvhemlig halsduk istället då så jag kan sticka på kvällen, då blir den ju klar snabbt.
Jag behöver tips på extremt snabbstickade projekt!
Jag har två nystan Milano som jag tänkte kunde bli en löspolo. Finns det något annat än en sk Åremössa man kan göra av ett nystan?
Vad kan man hitta på med 2-3 nystan Eskimo? Tips på fina och jättensnabba muddar?
Användarens profilbild
Av MuuM
Knyttet & K skrev:Jag behöver tips på extremt snabbstickade projekt!
Jag har två nystan Milano som jag tänkte kunde bli en löspolo. Finns det något annat än en sk Åremössa man kan göra av ett nystan?
Vad kan man hitta på med 2-3 nystan Eskimo? Tips på fina och jättensnabba muddar?
Kolla på bibblan om du hittar boken Stickade accessoarer av Nina Sagulin. Jag såg snabba, fina muddar i den igår. Av eskimo, till och med.
MuuM skrev:
Knyttet & K skrev:Jag behöver tips på extremt snabbstickade projekt!
Kolla på bibblan om du hittar boken Stickade accessoarer av Nina Sagulin. Jag såg snabba, fina muddar i den igår. Av eskimo, till och med.
Tack för tipset! Jag ska ner på stan imorgon, ska kolla då :tumsup:
  • 1
  • 268
  • 269
  • 270
  • 271
  • 272
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?