Built to last
Why Would you Settle for Less when you can have More? Do not let other Authors Fool you with Empty Marketing Keywords. FLATBOOTS is what you Deserve. Built to last, Built from Scratch, Nothing Less.
Läs merOver a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...
Moderatorer: Asia, krakri, God_cares
MammaTess skrev:kan någon förklara ett mönster för mig?De två delarna kan stickas fram och tillbaka på rundstickan eller genom att använda vanliga jumperstickor. Den delen som du inte arbetar med kan du trä en garnstump genom maskorna på och låta vila. När du sedan lägger upp 2 gånger tio nya maskor använder du rundstickan som du gjort hittills. Vet inte om det blev begripligt?
Håller på att sticka en sådan här:
http://vovve.info/evakajsafigge/fixtrix.htm
Har stickat halsen och en bit ner, maskat av de 20 maskorna men sen...![]()
Hur stickar jag de två delarna för sig? Det går ju inte att använda rundstickan då väl? Kan någon försöka förklara för mig?!
Bubbi skrev:En garnundran.Är det lyfta maskor? Svårt att se på den bilden. I såna fall tror jag inte det går åt dubbelt så mycket, men några nystan till går det nog...
Jag har fått ett nytt infall att jag ska sticka denna polotröja i svart och vitt:
Går det åt dubbelt så mycket garn som annars eftersom man stickar varannan maska?
melon skrev: Är det lyfta maskor? Svårt att se på den bilden. I såna fall tror jag inte det går åt dubbelt så mycket, men några nystan till går det nog...Ingen aning. Jag lyfter inga maskor, utan stickar varannan färg på varje maska. (inte tvåänds, så det går lite snabbare)
Elsa skrev:Jo, mycket! Tack!MammaTess skrev:kan någon förklara ett mönster för mig?De två delarna kan stickas fram och tillbaka på rundstickan eller genom att använda vanliga jumperstickor. Den delen som du inte arbetar med kan du trä en garnstump genom maskorna på och låta vila. När du sedan lägger upp 2 gånger tio nya maskor använder du rundstickan som du gjort hittills. Vet inte om det blev begripligt?
Håller på att sticka en sådan här:
http://vovve.info/evakajsafigge/fixtrix.htm
Har stickat halsen och en bit ner, maskat av de 20 maskorna men sen...![]()
Hur stickar jag de två delarna för sig? Det går ju inte att använda rundstickan då väl? Kan någon försöka förklara för mig?!
solängel skrev:tack!Elina skrev:Ni som köpt kool aid, kan ni rekommendera mig någonstans, i sverige gärna, eftersom jag är så himla bekväm av mig....limmo-design.se har
MuuM skrev:En ravelryfråga: Jag har fått ett mönster av FruFant, som hon har köpt på Ravelry. Jag har alltså inte betalat. Är det då dumt att lägga upp det som ett projekt? Blir hen som gjort mönstret sur för att jag inte har betalat eller glad för att jag använder mönstret?Jag skulle bli sur om jag hade gjort mönstret och hittar projekt från ravelrymedlemmar som inte köpt mönstret.
Kaffemoster skrev:MuuM skrev:En ravelryfråga: Jag har fått ett mönster av FruFant, som hon har köpt på Ravelry. Jag har alltså inte betalat. Är det då dumt att lägga upp det som ett projekt? Blir hen som gjort mönstret sur för att jag inte har betalat eller glad för att jag använder mönstret?Jag skulle bli sur om jag hade gjort mönstret och hittar projekt från ravelrymedlemmar som inte köpt mönstret.
melon skrev:I torsdags kom Siri på att hon inte alls ville vara pepparkaksgumma på förskolans luciatåg så hon beställde en lucuakrona. Jag började tänka på en spetsstckad krans med gröna löv på men sen kom Siri med en ritning. Den skulle vara i guld med röda, gröna och blå diamanter på. Och sen har jag virkat och stickat hela helgen och äntligen är den klar! Bilden med Siris beställningsyns på första bilden.
Bubbi skrev:Håller med. Det här med digitala medier har gjort lånandet lite svårare tycker jag, förut lånade jag mönster i tidningar och böcker av alla möjliga, utan att tänka på det alls, men det känne inte lika OK längre...Kaffemoster skrev:MuuM skrev:En ravelryfråga: Jag har fått ett mönster av FruFant, som hon har köpt på Ravelry. Jag har alltså inte betalat. Är det då dumt att lägga upp det som ett projekt? Blir hen som gjort mönstret sur för att jag inte har betalat eller glad för att jag använder mönstret?Jag skulle bli sur om jag hade gjort mönstret och hittar projekt från ravelrymedlemmar som inte köpt mönstret.
Det är nog lite dumt att lägga upp det projektet.
melon skrev:Ja, det är svårt. Det är ju faktiskt helt lagligt att kopiera ett mönster ur en bok som man inte köpt själv, eller lånat på biblioteket. Alltså borde det vara lagligt att kopiera mönstret som FruFant köpt. Som om hon köpt en bok.Bubbi skrev:Håller med. Det här med digitala medier har gjort lånandet lite svårare tycker jag, förut lånade jag mönster i tidningar och böcker av alla möjliga, utan att tänka på det alls, men det känne inte lika OK längre...Kaffemoster skrev:MuuM skrev:En ravelryfråga: Jag har fått ett mönster av FruFant, som hon har köpt på Ravelry. Jag har alltså inte betalat. Är det då dumt att lägga upp det som ett projekt? Blir hen som gjort mönstret sur för att jag inte har betalat eller glad för att jag använder mönstret?Jag skulle bli sur om jag hade gjort mönstret och hittar projekt från ravelrymedlemmar som inte köpt mönstret.
Det är nog lite dumt att lägga upp det projektet.
We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]
The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]
All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]
this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]
Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?