- fre mar 23, 2012 07:07
Kaffemoster skrev:Ja de första varven blir det alltid lite glapp på baksidan, man måste komma en bit innan den kan runda sig och bli fin. Skönt att du löst det!melon skrev:Det blir knaslöst på baksidan, jag tror att det är första och sista maskan som blir alldeles för lösa trots att jag tycker att jag drar för kung och fosterland. Jag har också tänkt "Mindre stickor" men nu experimenterar jag med att gå upp lite i storlek - för de maskor som blir toklösa blir lika toklösa oavsett stickstorlek. Så med lite större stickor blir skillnade mindreKaffemoster skrev:Hur i h-e bar man sig åt för att få till en jämn i-cord?Visa bilder så det syns vad som inte blir jämnt? Utan att ha sett skulle jag tro att du behöver byta ner dig i stickstorlek. Och dra hårt i tråden efter den första maskan.
Jag behöver grundläggande tips och tricks, för jag KAN inte få till det snyggt. Men jag vill sticka i mitt headset. ..![]()
Sen blev det faktiskt kanske nästan hyfsat, när jag kommit några cm och kunde dra i i-corden. Men jag tror det framgick att jag var en smula frustrerad igår kväll.....