Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av melon
Kaffemoster skrev:
melon skrev:
Kaffemoster skrev:Hur i h-e bar man sig åt för att få till en jämn i-cord?

Jag behöver grundläggande tips och tricks, för jag KAN inte få till det snyggt. Men jag vill sticka i mitt headset. ..
Visa bilder så det syns vad som inte blir jämnt? Utan att ha sett skulle jag tro att du behöver byta ner dig i stickstorlek. Och dra hårt i tråden efter den första maskan.
Det blir knaslöst på baksidan, jag tror att det är första och sista maskan som blir alldeles för lösa trots att jag tycker att jag drar för kung och fosterland. Jag har också tänkt "Mindre stickor" men nu experimenterar jag med att gå upp lite i storlek - för de maskor som blir toklösa blir lika toklösa oavsett stickstorlek. Så med lite större stickor blir skillnade mindre :mrgreen:
Sen blev det faktiskt kanske nästan hyfsat, när jag kommit några cm och kunde dra i i-corden. Men jag tror det framgick att jag var en smula frustrerad igår kväll..... ;-)
Ja de första varven blir det alltid lite glapp på baksidan, man måste komma en bit innan den kan runda sig och bli fin. Skönt att du löst det!
melon skrev:
Kaffemoster skrev:
melon skrev:
Kaffemoster skrev:Hur i h-e bar man sig åt för att få till en jämn i-cord?

Jag behöver grundläggande tips och tricks, för jag KAN inte få till det snyggt. Men jag vill sticka i mitt headset. ..
Visa bilder så det syns vad som inte blir jämnt? Utan att ha sett skulle jag tro att du behöver byta ner dig i stickstorlek. Och dra hårt i tråden efter den första maskan.
Det blir knaslöst på baksidan, jag tror att det är första och sista maskan som blir alldeles för lösa trots att jag tycker att jag drar för kung och fosterland. Jag har också tänkt "Mindre stickor" men nu experimenterar jag med att gå upp lite i storlek - för de maskor som blir toklösa blir lika toklösa oavsett stickstorlek. Så med lite större stickor blir skillnade mindre :mrgreen:
Sen blev det faktiskt kanske nästan hyfsat, när jag kommit några cm och kunde dra i i-corden. Men jag tror det framgick att jag var en smula frustrerad igår kväll..... ;-)
Ja de första varven blir det alltid lite glapp på baksidan, man måste komma en bit innan den kan runda sig och bli fin. Skönt att du löst det!
Fast jag är glad att jag köpte nytt garn, för det här är lättare att få snyggt (alldeles bortsett från att garnet är finare.) Och inte tänker jag klaga på jämnheten heller, eftersom det är den sämsta sidan uppåt på bilden :)
Så lite nytt tålamod, lite nytt garn, och lite nya tips gjorde susen:
Bild
Åh snyggt juh!
Undrar om jag ska ge mig på att försöka sticka in nåt med?
Kanske efter alla mina måste-projekt just nu.
zmurfan skrev:Åh snyggt juh!
Framför allt lär det ju ska vara praktiskt, att sladden inte trasslar så förbankat... Så det ska bli spännande att se..
Användarens profilbild
Av melon
Kaffemoster skrev:
Framför allt lär det ju ska vara praktiskt, att sladden inte trasslar så förbankat... Så det ska bli spännande att se..
Citerar det korta inlägget. :wink: Så snyggt, flerfärgat garn med korta sektioner gör sig verkligen jättebra som i-cord!
Användarens profilbild
Av tweed
melon skrev:
Kaffemoster skrev:
Citerar det korta inlägget. :wink: Så snyggt, flerfärgat garn med korta sektioner gör sig verkligen jättebra som i-cord!
:iagree:
Användarens profilbild
Av Mosan
melon skrev:
Kaffemoster skrev:
Jag blir också sugen på att icorda min sladd!
Användarens profilbild
Av tweed
Mosan skrev:
melon skrev:
Kaffemoster skrev:
Jag är också grymt sugen, men jag har ju slarvat bort min :roll:
Användarens profilbild
Av Elflin
kvarnvik skrev:
Mosan skrev:
melon skrev:
Kaffemoster skrev:
Jag är också grymt sugen, men jag har ju slarvat bort min :roll:
Jag provade igår kväll och efter lite strul (första icorden någonsin) så blev det bra. Nu ska jag bara skaffa något snyggt garn med!
melon skrev:
Kaffemoster skrev:
Halvvägs upp till delningen, så doppar jag lurarna i kaffekoppen.... Det sprakar lite från micken, men i övrigt verkar de fortfarande funka.....:roll:
Användarens profilbild
Av Mosan
Kaffemoster skrev:
melon skrev:
Kaffemoster skrev:
Halvvägs upp till delningen, så doppar jag lurarna i kaffekoppen.... Det sprakar lite från micken, men i övrigt verkar de fortfarande funka.....:roll:
:fnissa:

Kanske ska lägga dem på tork några dagar så kanske du blir av med spraket!
Av Ponyo
Andelle skrev:
binaem skrev: Först tänkte jag mig detta mönster (alltså inte göra handledsvärmare utan samma mönster fast som filt)
Bild
Förlåt för OT men vad är det här för garn? :love:
Det är väl knappat OT här :fnissa:
Användarens profilbild
Av Moson
CrazyMagpie skrev:
Kaffemoster skrev:Bild
Ah, det är till i-cord som man ska använda sånt där snabbskiftande garn! 8)

...och emmys monsterbrallor! :app:
Mä nu blir jag avis, mina lurar blir bara enfärgade gula
  • 1
  • 247
  • 248
  • 249
  • 250
  • 251
  • 291
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?