Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tweed
Nu är koftan klar :vågen: Här kommer några bilder, taskig bildkvalité och oj vad gravid jag har blivit helt plötsligt :shock:
Bild
Bild

Knappar och knappöglor tror jag att jag väntar med tills jag har återtagit min ursprungliga form :roll: Jag är annars nöjd med passformen, tror att det kommer att bli bra när jag är maglös igen (jaja, hyfsat maglös då :lol: ) Synd bara att garnet hårar så förtvivlat, det ska jag tänka på innan jag köper garn nästa gång, jag har ju nästan bara svarta kläder och det ser ut som om det bor en katt på dem när jag har provat koftan...

Nu ska jag sätta mig och titta på Annismönstret och se om jag vågar ge mig på den :D
Användarens profilbild
Av tweed
Maddemoa skrev:
Elsa skrev:kvarnvik: Koftan ser jättefin ut och det gör du också! :heart:
:iagree: :love:
Tack ska ni ha :heart: Det slog mig bara att jag är mer gravid än jag tror och att ansiktet har svullnat upp lite :lol: Fast just nu känner jag mig ännu gravidare med sammandragningar och lite känningar i ischias :| Det får bli en lugn kväll i soffan med Annis, som jag nu håller på och stickar första varvet på :D
Användarens profilbild
Av tweed
Jaha, nu har jag stickat två varv på Annis, jösses vilka långa varv det är :shock: Och vad pillrigt det är att sticka med så tunt garn på så tjocka stickor. Eleganten är ju som spindelväv :roll:
kvarnvik skrev:Jaha, nu har jag stickat två varv på Annis, jösses vilka långa varv det är :shock: Och vad pillrigt det är att sticka med så tunt garn på så tjocka stickor. Eleganten är ju som spindelväv :roll:
Vad stickar du på för nr? Jag har ju en härva elegant som jag tror ska få bli en Annis, men jag bävar lite för början... hålla reda på många maskor i början på uppläggningen är inte min starkaste sida. :roll:

Jag måste ha något skoj att se fram emot, för jag har just repat upp hela uddkanten på min gröna Haruni... :? trodde att garnet skulle räcka när jag tog bort det yttersta lövet på udden, men det gjorde det inte, med fyra varv kvar satt jag med tre meter garn. :roll: Som tur var erbjöd sig ellla att köpa av mig resten av nystanet om jag skulle komplettera, så när jag ändå skulle in till stan idag och hämta symaskinen gick jag in på hemflit och skulle köpa en härva till. Naturligtvis var den färgen slut, OM det skulle gå att få hem mer skulle det ta minst 3-4 veckor och eftersom det är ett handmålat garn finns det inga som helst garantier för att härvorna skulle stämma överens ens någotsånär i färg... *suck* Nu har jag iaf rivit upp (halleluja, det gick faktiskt bra, kanske för att barnen sov) och tänker minska ännu mer på yttersta bladet samt sticka på mindre stickor, så kanske, kanske det går vägen. Annars vet jag ärligt talat inte vag jag gör. Känns väldigt frusterande att veta att hade det bara varit 100 gr på härvan, som det står, då hade det räckt... men nej, 97-98 gr har härvorna varit. :evil:
Användarens profilbild
Av tweed
solängel skrev:
kvarnvik skrev:Jaha, nu har jag stickat två varv på Annis, jösses vilka långa varv det är :shock: Och vad pillrigt det är att sticka med så tunt garn på så tjocka stickor. Eleganten är ju som spindelväv :roll:
Vad stickar du på för nr? Jag har ju en härva elegant som jag tror ska få bli en Annis, men jag bävar lite för början... hålla reda på många maskor i början på uppläggningen är inte min starkaste sida. :roll:
Jag stickar på nr 5, hittade en som hade stickat en i det garnet på Ravelry och tog sticknr efter det. Jag lyckades faktiskt med uppläggningen på första försöket och fick lagom mycket garn över :shock: tog nog typ tre armlängder garn, tror jag. Sen la jag upp och satte en markör var 100:e maska och när jag började sticka satte jag markör vid varje upprepning i mönsterrapporten.
solängel skrev:Jag har ju en härva elegant som jag tror ska få bli en Annis, men jag bävar lite för början... hålla reda på många maskor i början på uppläggningen är inte min starkaste sida. :roll:
Jag satte markörer efter varje mönsterrapport när jag lade upp. Det var värt besväret. Jag stickade fel en gång i spetskanten och då var det skönt att det bara är i en rapport som det blev fel och att jag upptäckte det på en gång. Dessutom blev det mindre jobbigt att lägga upp maskor när man bara behövde räkna till 12, eller hur många maskor det nu var. Snacka om att lura sig själv :lol:
Knyttet & K skrev:
solängel skrev:Jag har ju en härva elegant som jag tror ska få bli en Annis, men jag bävar lite för början... hålla reda på många maskor i början på uppläggningen är inte min starkaste sida. :roll:
Jag satte markörer efter varje mönsterrapport när jag lade upp. Det var värt besväret. Jag stickade fel en gång i spetskanten och då var det skönt att det bara är i en rapport som det blev fel och att jag upptäckte det på en gång. Dessutom blev det mindre jobbigt att lägga upp maskor när man bara behövde räkna till 12, eller hur många maskor det nu var. Snacka om att lura sig själv :lol:
:notes: Måste masstillverka stickmarkörer... :lol:
kvarnvik skrev:
solängel skrev:
Jag stickar på nr 5, hittade en som hade stickat en i det garnet på Ravelry och tog sticknr efter det. Jag lyckades faktiskt med uppläggningen på första försöket och fick lagom mycket garn över :shock: tog nog typ tre armlängder garn, tror jag. Sen la jag upp och satte en markör var 100:e maska och när jag började sticka satte jag markör vid varje upprepning i mönsterrapporten.
Förstår att det känns grovt med så tunt garn då!
Användarens profilbild
Av tweed
solängel skrev:
kvarnvik skrev:
solängel skrev:
Förstår att det känns grovt med så tunt garn då!
det var någon i sommarstickningstråden som hade gjort den och då använt nr 4, tror jag, det kanske är bättre, jag vet inte. Jag tog bara garnändar som markörer men jag skulle vilja göra fler med pårlor, för garnet vill gärna glida av stickorna.
  • 1
  • 172
  • 173
  • 174
  • 175
  • 176
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?