Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av MuuM
Ni vet min köp/byt/sälj garntråd? April tog bort den. :-( HOn tycker vi ska köra i samma tråd som tyger, dvs den här. http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic. ... 4&t=150626 Hon har bytt namn på den också.

Jag tycker det suger. :-? Hon säger att det är för att det inte ska bli så mycket klistrat högst upp på sidan men det är ju bara två trådar klistrade i själva forumet. :hmm:

Vad tycker ni? Funkar det? Funkar det inte? Varför?
Sofie skrev:
ja, precis!
Jag hade (i en drömvärld där jag haft både tid ock kompetens att stcka en sådan filt) avslutat med att brodera äppelblom på en "kvart", gröna löv på en kvart, röda äpplen på en, och lämnat en kvart bar med möjligtvis en antydan till snö på grenarna. Men det är jag det :-)
sedan är det väl inget äppelträd heller, men dt hade jag nog högaktningsfullt struntat i ;-)
Det låter som en riktigt bra idé. Skulle bli fint :D . Om det sen är fruktträd eller inte har ju ingen betydelse.
Användarens profilbild
Av tweed
MuuM skrev:Ni vet min köp/byt/sälj garntråd? April tog bort den. :-( HOn tycker vi ska köra i samma tråd som tyger, dvs den här. http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic. ... 4&t=150626 Hon har bytt namn på den också.

Jag tycker det suger. :-? Hon säger att det är för att det inte ska bli så mycket klistrat högst upp på sidan men det är ju bara två trådar klistrade i själva forumet. :hmm:

Jag tycker att det är smidigare med två trådar, men det är ju hon som bestämmer :) Om sen folk kunde hålla sig till att lägga upp sina annonser i den tråden och inte sköta konversationen där också så skulle den bli mycket bättre. Sen skulle det behöva rensas varje månad så att sånt som inte blev sålt kunde läggas in igen istället för att hamna lååångt bak i tråden. Men det finns ju ett annat ställe att lägga det på och det är ju Ravelry och försöka hålla igång den gruppen där :D
kvarnvik skrev:
MuuM skrev:Ni vet min köp/byt/sälj garntråd? April tog bort den. :-( HOn tycker vi ska köra i samma tråd som tyger, dvs den här. http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic. ... 4&t=150626 Hon har bytt namn på den också.

Jag tycker att det är smidigare med två trådar, men det är ju hon som bestämmer :) Om sen folk kunde hålla sig till att lägga upp sina annonser i den tråden och inte sköta konversationen där också så skulle den bli mycket bättre. Sen skulle det behöva rensas varje månad så att sånt som inte blev sålt kunde läggas in igen istället för att hamna lååångt bak i tråden. Men det finns ju ett annat ställe att lägga det på och det är ju Ravelry och försöka hålla igång den gruppen där :D
:iagree:
Varför trassla ihop trådarna? :hmm:
På Ravelry borde väl en sådan tråd vara bra att ha.
kvarnvik skrev:Igår kväll maskade jag av min kofta :app: Nu ska jag bara fästa alla trådar, blocka den sista ärmen och sy ihop den, undrar när det kommer att bli av :roll:
:app: :vågen:
Användarens profilbild
Av tweed
sussry skrev:
kvarnvik skrev:Igår kväll maskade jag av min kofta :app: Nu ska jag bara fästa alla trådar, blocka den sista ärmen och sy ihop den, undrar när det kommer att bli av :roll:
Har sytt ihop ena ärmen och sidan nu, men har inte hunnit blocka den andra ärmen än.
Jag virkade förresten ihop den, mest för att det skulle vara lätt att ta upp om passformen behövde justeras, men jag tyckte faktiskt att det var väldigt smidigt. Hur brukar ni göra när ni monterar plagg?
Av Umma
kvarnvik skrev:
sussry skrev:
Har sytt ihop ena ärmen och sidan nu, men har inte hunnit blocka den andra ärmen än.
Jag virkade förresten ihop den, mest för att det skulle vara lätt att ta upp om passformen behövde justeras, men jag tyckte faktiskt att det var väldigt smidigt. Hur brukar ni göra när ni monterar plagg?
Jag undviker sömmar så mycket jag kan men annars syr jag ihop från rätsidan på nåt vänster. Förr gjorde jag efterstygn från avigan det blev inte alls bra. Låter smidigt att virka ihop :tumup:
Användarens profilbild
Av melon
Umma skrev:
kvarnvik skrev:
sussry skrev:
Jag undviker sömmar så mycket jag kan men annars syr jag ihop från rätsidan på nåt vänster. Förr gjorde jag efterstygn från avigan det blev inte alls bra. Låter smidigt att virka ihop :tumup:
Jag syr smygstygn från rätsidan. Eller maskstygn om det är stickat så.
Användarens profilbild
Av Fryle
kvarnvik skrev: Hur brukar ni göra när ni monterar plagg?
Så långt det är möjligt (nästan in absurdum :lol: ) stickar jag i ett stycke, plockar upp ärmmaskorna på framochbakstycket eller stickar ihop. Jag avskyr att montera!
Av Ponyo
Fryle skrev:
kvarnvik skrev: Hur brukar ni göra när ni monterar plagg?
Så långt det är möjligt (nästan in absurdum :lol: ) stickar jag i ett stycke, plockar upp ärmmaskorna på framochbakstycket eller stickar ihop. Jag avskyr att montera!
:iagree:
Men annars gör jag som melon. Jag vill inte att det ska synas att jag har sytt.
  • 1
  • 171
  • 172
  • 173
  • 174
  • 175
  • 289

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?