Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av emindy
Sofie skrev:
emindy skrev:
sussry skrev:
emindy skrev:
sussry skrev:
emindy skrev:
Sofie skrev:Hallå här i tråden :-)
vill någon ha något att bita i?
Gratis mönster finns på ravelry, sök på yggdrasil afghan. Visst är den vacker!
]
Den var riktigt fin! Fast om jag skulle göra en sån skulle jag ändra i trädkronan...
Ändra vad? Nyfiken..... :oops:
Jag tycker trädkronan ser så oträdig ut, på den där filten såg det mer ut som ett ris tyckte jag om jag skall vara kritisk. Jag har sett ett stickmönster på ett snyggare träd som kanske skulle kunna gå att använda.
Ja det håller jag med om. Kronan skulle kunna se annorlunda ut.
Fast nu tror jag att jag greppar mönstret! Träden står ju med trädkronorna inåt mitten eftersom det är där världen är. Det är rötterna som spretar ut mot sidorna. Det gjorde det hela lite vettigare men fortfarande lite oträdigt kanske
ja, precis!
Jag hade (i en drömvärld där jag haft både tid ock kompetens att stcka en sådan filt) avslutat med att brodera äppelblom på en "kvart", gröna löv på en kvart, röda äpplen på en, och lämnat en kvart bar med möjligtvis en antydan till snö på grenarna. Men det är jag det :-)
sedan är det väl inget äppelträd heller, men dt hade jag nog högaktningsfullt struntat i ;-)
Men det var ju inte en så tokig idé! Då blir det ju mer trädigt utan att man måste ändra i mönstret dessutom!
Fryle skrev:Ni som gjort en Möbius: Hur mäter man för att få storleken lagom? Hur ser mitten/starten ut när sjalen är färdig? Skulle man kunna göra den i resår med två aviga, två räta, eller blir det konstigt?
Jag chansade glatt. Den första gav jag bort till en åttaåring :D

Början på sjalen gör sig inte som resår, för det kommer ju bli inne i mitten på slingan. På slutet möjligen, men jag är skeptisk till resår där med faktiskt.
Användarens profilbild
Av Fryle
Kaffemoster skrev:
Fryle skrev:Ni som gjort en Möbius: Hur mäter man för att få storleken lagom? Hur ser mitten/starten ut när sjalen är färdig? Skulle man kunna göra den i resår med två aviga, två räta, eller blir det konstigt?

Början på sjalen gör sig inte som resår, för det kommer ju bli inne i mitten på slingan. På slutet möjligen, men jag är skeptisk till resår där med faktiskt.
I senaste Hemmets Journal är det en Möbius, men eftersom jag inte kommer att välja det garnet stämmer inte masktätheten och storleken. I det mönstret är det dubbel mosstickning på mitten och resår i kanten. Om jag bara stickar räta maskor, hur blir det då? Jag har svårt att tänka ut det på ett snurrat arbete. Hur väl ser man var början/mitten på arbetet är, blir det liksom fult där?
melon skrev:
Ketronya skrev:
Kaffemoster skrev:
Ketronya skrev:
Kaffemoster skrev:Nöjd. :app:
Bild Bild Bild
Urläcker :love:

Hur har du gjort? :D
Mönster från ravelry. Sticka 22 rutor, sy ihop, sticka i-cords till handtag och kant, tova i maskin :D
Länk till mönstret tack :D :tumup:
Kaffemoster: Den blev jättefin!!! Eller blev det 2?

Mönster: http://amimono.g.hatena.ne.jp/ishi-knit/20081008/p2

Jag har nyss stickat en likadan efter länktips från samme moster :wink: på ravelry. Jag ville ha en sommarstickning i bomull så min är ju inte tovad och inte lika rund och fin i hörnena som kaffemosters.

Bild
Hur gör jag I-cords och hur får jag på dom på väskan, syr jag fast dom?
Vilket är bästa sättet att sy ihop rutorna?
Användarens profilbild
Av MuuM
Bubbi skrev:Jag har hittat en tröja som jag vill sticka. Som jag skulle kunna använda mitt gröna garn till.
Bild

Fast jag skulle modifiera den lite. Trumpetärmar är inte riktigt jag.
Snygg! Vad är det för mönster? Flätor är det inte, va?
Fryle skrev:
Kaffemoster skrev:

I senaste Hemmets Journal är det en Möbius, men eftersom jag inte kommer att välja det garnet stämmer inte masktätheten och storleken. I det mönstret är det dubbel mosstickning på mitten och resår i kanten. Om jag bara stickar räta maskor, hur blir det då? Jag har svårt att tänka ut det på ett snurrat arbete. Hur väl ser man var början/mitten på arbetet är, blir det liksom fult där?
Om du bara stickar räta maskor så får du en sjal som är slätstickad, med avigan på ena sidan uppläggningen och rätsidan på andra sidan uppläggningen. För att få en rätstickad sjal måste man sticka vartannat varv rätt och vartannat avigt. Har du läst på Barbros sidor om möbius? Jag har för mig att hon skrivit en del, eller åtminstone länkat.
Ketronya skrev: Hur gör jag I-cords och hur får jag på dom på väskan, syr jag fast dom?
Vilket är bästa sättet att sy ihop rutorna?
Googla på how to och icord så hittar du säkert video, eller sök på knitting help.com som är länkat till i första inlägget.

Jag sydde fast mina icords på väskan, och rutorna sydde jag ihop kant i kant så snyggt jag kunde. Men eftersom jag tovade min väska kändes prydligheten i sömmarna irrelevanta.
Av Ponyo
MuuM skrev:
Bubbi skrev:Jag har hittat en tröja som jag vill sticka. Som jag skulle kunna använda mitt gröna garn till.
Bild

Jag ska lägga in ett försök till närbild (smygtaget med telefonen på NK)
Kaffemoster skrev:
solängel skrev:Nu söker jag mönster igen :wink:

En sån där mössa som är rätstickad, med förkortade varv, så att den blir randig i tranglar. Någon som vet vad jag menar?
Nu kommer jag inte på vad det heter, men om du kollar bland mina projekt på ravelry så har jag gjort såna.

Tychus, så heter mönstret!
:vågen: Tack! Och det var ju ett Knitty-mönster! :tumup:
Av Ponyo
MuuM skrev:
Bild

Nu har jag provstickat lite, och visst är det flätor. Med de är lite annorlunda, ser mer ut som tulpaner.
Användarens profilbild
Av MuuM
Bubbi skrev:
MuuM skrev:
Bild

Nu har jag provstickat lite, och visst är det flätor. Med de är lite annorlunda, ser mer ut som tulpaner.
Ja, nu när du säger det. Jag tyckte det var delat upptill. Spännande, ser fram emot att se det sen.
  • 1
  • 170
  • 171
  • 172
  • 173
  • 174
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?