- mån aug 09, 2010 00:54
Sofie skrev:Men det var ju inte en så tokig idé! Då blir det ju mer trädigt utan att man måste ändra i mönstret dessutom!emindy skrev:ja, precis!sussry skrev:Fast nu tror jag att jag greppar mönstret! Träden står ju med trädkronorna inåt mitten eftersom det är där världen är. Det är rötterna som spretar ut mot sidorna. Det gjorde det hela lite vettigare men fortfarande lite oträdigt kanskeemindy skrev:Ja det håller jag med om. Kronan skulle kunna se annorlunda ut.sussry skrev:Jag tycker trädkronan ser så oträdig ut, på den där filten såg det mer ut som ett ris tyckte jag om jag skall vara kritisk. Jag har sett ett stickmönster på ett snyggare träd som kanske skulle kunna gå att använda.emindy skrev:Ändra vad? Nyfiken.....Sofie skrev:Hallå här i trådenDen var riktigt fin! Fast om jag skulle göra en sån skulle jag ändra i trädkronan...
vill någon ha något att bita i?
Gratis mönster finns på ravelry, sök på yggdrasil afghan. Visst är den vacker!
]
Jag hade (i en drömvärld där jag haft både tid ock kompetens att stcka en sådan filt) avslutat med att brodera äppelblom på en "kvart", gröna löv på en kvart, röda äpplen på en, och lämnat en kvart bar med möjligtvis en antydan till snö på grenarna. Men det är jag det
sedan är det väl inget äppelträd heller, men dt hade jag nog högaktningsfullt struntat i
Zelda född januari 2009
Mira född mars 2013
Mira född mars 2013