Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag måste ju visa vantarna som blev av mitt hemfärgade garn. Tyvärr gick det åt mindre garn än jag trodde, så jag har drygt 20 gram kvar och ingen aning om vad jag ska göra med det. :roll:

Bild
Av Enid
zandrama skrev:Jag måste ju visa vantarna som blev av mitt hemfärgade garn. Tyvärr gick det åt mindre garn än jag trodde, så jag har drygt 20 gram kvar och ingen aning om vad jag ska göra med det. :roll:

Bild
Hur har du färgat garnet? De är ju alldeles bedååårande! :loving:
Av Ponyo
Enid skrev:
zandrama skrev:Jag måste ju visa vantarna som blev av mitt hemfärgade garn. Tyvärr gick det åt mindre garn än jag trodde, så jag har drygt 20 gram kvar och ingen aning om vad jag ska göra med det. :roll:

Bild
:iagree:
Mycket söta!
Glis: Skitsnygg sjal, en sån vill jag med sticka :love:

Visst är mönstret sådant att man enkelt kan göra sjalen större genom att göra fler upprepningar?
Enid skrev:

Bild
Karamellfärg och ättika/askorbinsyra löses upp i nästan kokande vatten. Nystade upp och gjorde en härva av garnet och färgade 1/3 av härvan gul, 1/3 orange och 1/3 grön. Jag färgade i nästan kokande vatten, ull tål det så länge man inte rör för mycket och/eller gnuggar.

Jag har en härva med riktigt tunn naturfärgad ull som jag tänkte färga med KoolAid också, men jag vet inte om jag vill ha lila, rosa eller röd. :roll:
Av Umma
Kan någon virkare hjälpa mig. Jag har stickat en klänning som ska ha en virkad kant så här står det:
"Using CC, work 1 round double crochet around lower edge of skirt, and around neckline and armhole edges. Weave in remaining ends and block as desired."
Vet nägon vad CC är? Och vad är double crochet? Dubbelstolpe :hmm: ?
Användarens profilbild
Av melon
Umma skrev:Kan någon virkare hjälpa mig. Jag har stickat en klänning som ska ha en virkad kant så här står det:
"Using CC, work 1 round double crochet around lower edge of skirt, and around neckline and armhole edges. Weave in remaining ends and block as desired."
Vet nägon vad CC är? Och vad är double crochet? Dubbelstolpe :hmm: ?
Kan det vara Contrasting Colour? Double crochet är stolpe, singel crochet är fast maska. Fast det där är olika på engelsk och amerikansk virkning tror jag. Förvirrande :whut: Ser du på mönstret om det ser ut att vara stolpar i en annan färg?
Användarens profilbild
Av tweed
Nu har jag kommit till första varvet efter det vanliga rätstickandet på min multnomah, men jag är osäker på vad de menar i mönstret nu :hmm:
Row 1: k1, kfb, k1, pm, k to 1 st before center sts, pm, k1,
yo, k5, yo, k1, pm, k to three sts before end, pm, k1, kfb, k1.
Vad menar de med pm? I förkortningsöversättningen till mönstret står det bara p för purl, är det ändå en avig maska det ska vara?

länk till hela mönstret http://helloknitty.files.wordpress.com/ ... tnomah.pdf
  • 1
  • 123
  • 124
  • 125
  • 126
  • 127
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?