Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mosan
tinaw skrev:
visslan skrev:
tinaw skrev:
visslan skrev:
Mosan skrev:Jag har syndat ikväll o inte sticka något som jag brukar. :lol: jag har bara sjalbarnat!
Ack! Då måste du kanske köpa lite garn för att gottgöra denna förfärliga synd. :wink:
Lite?! Det här kräver rejäl botgöring! MINST 5 hekto. Minst!
Ja, det är väl ganska lite...? :Hahaa:
:Hahaa: :app:
:D Stickar lite nu istället, borde göra lite andra saker egentligen. Men det tar jag imorrn! Eller en annan dag :roll:
Användarens profilbild
Av Mosan
Bubbi skrev:Jag trälar på med min svart/vita polo, men ska köpa garn till en enfärgad sådanhär hatt:
Bild
Den var fin, är den stickad? Den ser virkad ut.
Användarens profilbild
Av Moson
Eftersom jag stickade färdigt byxorna igår har jag inget att göra. Sitter rastlös på bussen till förskolan med 45 min kvar och känner mig lite som den där tjejen i filmen någon länkade till för ett tag sedan. Snart kommer jag väl på mig själv med att sitta och luftsticka.
Bubbi skrev:
Mosan skrev:
Bubbi skrev:Jag trälar på med min svart/vita polo, men ska köpa garn till en enfärgad sådanhär hatt:
Bild
Ska virka :D
Har bara sista varvet kvar på just den hatten (om det blir lugnt på jobbet är det gjort i natt), virkas i muskat petroll Bild Beställd av syrran. På bilden är skärmen inte färdig, men hon fick bild redan då för att avgöra om hon ville ha den så eller större. Men om man kan säga att det är den hatten helt, vet e tusan, lite improvisation måste man ju också 8)
Moson skrev:Eftersom jag stickade färdigt byxorna igår har jag inget att göra. Sitter rastlös på bussen till förskolan med 45 min kvar och känner mig lite som den där tjejen i filmen någon länkade till för ett tag sedan. Snart kommer jag väl på mig själv med att sitta och luftsticka.
:lol: Det låter bekant. Att sitta ner utan att ha något i händerna är helt enkelt onaturligt. :this:
melon skrev:Någon som har stickat en tröja av denna modellen? http://garnstudio.com/lang/dk/visoppskr ... =1&lang=dk

Min syster har önskat sig en sån utan ärmar. Jag förstår inte riktigt hur ärmhålen stickas, eller klipper man upp dem efteråt?
Hm, jag tror att man avmaskar och sedan lägger upp igen medan man stickar en stor cirkel. Har sett något liknande på Ravelry... :hmm:
Av Ponyo
Juliusdotter skrev:
Bubbi skrev:
Mosan skrev:
Bild
Ska virka :D
Har bara sista varvet kvar på just den hatten (om det blir lugnt på jobbet är det gjort i natt), virkas i muskat petroll Bild Beställd av syrran. På bilden är skärmen inte färdig, men hon fick bild redan då för att avgöra om hon ville ha den så eller större. Men om man kan säga att det är den hatten helt, vet e tusan, lite improvisation måste man ju också 8)
Snyggt! :tumup:
Jag började improvisera direkt. För jag kan knappt virka. Jag tycker inte om att räkna, så jag höftar.
Användarens profilbild
Av melon
visslan skrev:
melon skrev:Någon som har stickat en tröja av denna modellen? http://garnstudio.com/lang/dk/visoppskr ... =1&lang=dk

Min syster har önskat sig en sån utan ärmar. Jag förstår inte riktigt hur ärmhålen stickas, eller klipper man upp dem efteråt?
Hm, jag tror att man avmaskar och sedan lägger upp igen medan man stickar en stor cirkel. Har sett något liknande på Ravelry... :hmm:
Aha så man stickar två avlånga hål? Jepp, det är en stor cirkel.
melon skrev:
visslan skrev:

Aha så man stickar två avlånga hål? Jepp, det är en stor cirkel.
Jag tror det. Men jag ska inte svära på det.

Jo, men jag letade på Ravelry och fann Pinwheel Sweater! Om man sedan loggar in på Elann får man tillgång till mönstret och kan se hur koftan är konstruerad. Man sätter ett antal maskor på en annan sticka och tar upp den senare för att sticka ärmarna.
Användarens profilbild
Av Moson
Någon som har tips på lämplig busstickning?
Användarens profilbild
Av Moson
visslan skrev:
Moson skrev:Någon som har tips på lämplig busstickning?
Det mesta som inte kräver komplicerade diagram eller annan minnesövning. Använd rundstickor så tar du mindre plats. :D
Rundstickor är givet :)
Jag funderar nu på om jag ska sticka färdigt tröjan som bara har en ärm kvar att stickas. Jag borde egentligen trots att den är ojämnt stickad och det finns risk för att den redan är för liten. Men det känns ju tråkigt om hon inte kan ha den och den ändå är lite halvfult stickad :hmm: Anledningen till att jag har väntat är att den är stickad i fame trend så jag måste leta upp rätt ställe på nystanet för att få det snyggt, är lite lat kanske :roll:
Dessutom kommer jag stå där med nästan ett helt nystan kvar fast delat på två. Vad ska jag isf göra med det?

Är det värt att ge sig på saker i ull som inte går supersnabbt? Tänker att snart (förhoppningsvis) är det ju vår, hur länge vill man ha ullgrejer på sig?

Har en himla massa 2-trådigt vitt ullgarn hemma som jag borde använda till något, men vad?
Mönsterstickat av det och Fame trend kanske, kan det funka? De är lite olika tjocklek men inte så jätte. Men då var det ju det där med diagram :roll:
:help:
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 291
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?