Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Moson
Sydde ett par haremsbyxor till E idag av kanintyget från Strömming. Mönster från någon av de senaste ottobre. E ville helst bada och alltså inte ha några kläder alls men till slut fick jag provat och blev rätt nöjd med resultatet :D
LumLumLum skrev:Det blev en Elna 444, exakt samma maskin som Janome 1000CPX, men i lite andra kläder. :)
Åååhhh avis! jag drömmer om att få råd med en sånn innan sista oktober....
Beställde en bok igår iaf, sewing with sergers, att ha i syrummet...
Av Marine78
Åhhh, jag måste bara få jubla lite här inne. Jag har köpt min drömoverlock, en Babylock med luftträdning och automatisk trådspänning :vågen: . Närmare bestämt en Babylock Imagine II. Så lyxig och så härlig att sy på.
Användarens profilbild
Av lotti
Fryle skrev:
tk81 skrev:har sytt mig en söt sykit förvaring

Bild
Åh vad fin!

Helt underbar :love: !! Vet inte vad du jobbar med men du är ju en riktig textil konstnär!!!! :vågen:
Användarens profilbild
Av Nadja
okej, nu behöver jag hjälp. Jag har skaffat mig en favoritklänning och behöver fler av den. Kruxet är att den är från secondhand och gammal. Så jag tänkte sy en eller ett par likadana. Det är en enkel variant men det jag funderar mest på såhär i inledningsstadiet är hur 17 jag ska välja tyg? Jag vill ju såklart ha ett liknande tyg så jag vet att måtten stämmer och att fallet blir liknande. Vet ju att det kan bli helknasigt om jag byter tex material i tyget till annat. Men hur ska jag tänka? Klänningen är i 100% viscose - men inte är det väl så enkelt att alla tyger i 100% viscose är desamma?

Hjälp!!

(vi har ingen tygaffär i stan heller så man kan känna och klämma och dra i tygerna utan det kommer få bli internetshopping).

Klänningen:
Bild
Användarens profilbild
Av Panakeia
Förstår att det blitt favorit, denser superskön ut, och du serut som en filmstjärna på den bilden. Bara stora solbrillor som fattas!

Alla 100% viscos är inte lika. Först måste du skilja på stickade coh vävda tyger. Klänningen är vävd gissar jag.

Jag tror inte det är så fasligt noga med hur blandningen viskos-bomull är i tyget i så fall utan du kan välja och vraka rätt bra. Bomull blir ju stelare än viskos...
Användarens profilbild
Av Nadja
Panakeia skrev:Förstår att det blitt favorit, denser superskön ut, och du serut som en filmstjärna på den bilden. Bara stora solbrillor som fattas!

Alla 100% viscos är inte lika. Först måste du skilja på stickade coh vävda tyger. Klänningen är vävd gissar jag.

Jag tror inte det är så fasligt noga med hur blandningen viskos-bomull är i tyget i så fall utan du kan välja och vraka rätt bra. Bomull blir ju stelare än viskos...

oh you mean these? 8) :Hahaa:
(brillorna åkte av för stunden bara, kändes för divigt och stå framme i brillor när Axel skulle namnges och vi skulle vigas :Hahaa: )

Bild

och tack! Ska leta tyg nu! (ja tyget är vävt) :)
Tips på webshoppar?
Användarens profilbild
Av mimpen
Oj, inspirationen kom. Min tröja blev färdig, och så blev det en superenkel kjol till Elsa! Vad kul att sy lite igen, dvs, nåt annat än bindor och blöjor :roll: Nu är det en väska som är nästa på tur, med lapptäcksteknik på framsidan tänkte jag. Vi får se hur jag får till det, jag har börjat med lapparna i varje fall! Återkommer med bilder :)
Av FiaLisa
Marine78 skrev:Åhhh, jag måste bara få jubla lite här inne. Jag har köpt min drömoverlock, en Babylock med luftträdning och automatisk trådspänning :vågen: . Närmare bestämt en Babylock Imagine II. Så lyxig och så härlig att sy på.
:vågen: Jag har också en sådan. Den är superbra!
  • 1
  • 107
  • 108
  • 109
  • 110
  • 111
  • 169
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?