- tor jun 11, 2009 09:08
Men jag har nog upplevt (även på min första spetssjal, även om det kanske tog längre tid då) att så småningom lär man sig att se hur det ska vara, så då kan man se om det är något fel, redan när nästa mönsterrapport börjar (tack och lov, eftersom ju varven blir längre och längre, så det är lite drygt att räkna efter ett tag
.)
kvarnvik skrev:Hoho, det här med spetsstickning är ju kulJa, precis så är det!!Men oj vad det blir fel hela tiden. Jag måste kontrollräkna att jag har rätt antal maskor efter varje varv för att ha koll på att det blir rätt.
Men jag har nog upplevt (även på min första spetssjal, även om det kanske tog längre tid då) att så småningom lär man sig att se hur det ska vara, så då kan man se om det är något fel, redan när nästa mönsterrapport börjar (tack och lov, eftersom ju varven blir längre och längre, så det är lite drygt att räkna efter ett tag
K -05 och B -07

Såhär är det nu (igår) Men jag skulle tycka att det var snyggare om de aviga varven i mönstret går hela vägen ner och så stör jag mig på att jag slarvat vid ihoptagningarna och fått vridna maskor. Frågan är om någon mer än jag ser det här?? Kommer mina barnbarn tänka " men vad har mormor/farmor gjort här det ser ju förförligt ut!"