Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Asereht
knutis skrev:Men du, jag har samma tankar, att färga ergon alltså :wink:
Hur gjorde du , steg för steg? Avfärgade du den innan eller stoppade du bara in den i maskinen? hur mycket färg gick det åt och så?
Jag var lite lat så jag chansade på att det skulle gå bra iom att den blå inte är så stark i färgen så jag slängde in den som den var.

Jag hade köpt en sån där liten fp med färg för tvättmaskin (för max 500 g textil, har kollat nu).

Enligt bipacksedeln så skulle man använda ett tvättprogram som höll minst 80 grader men något sånt hade vi inte så jag chansade med 90 grader (vittvätt) och det gick bra.

Jag tror dock att det kan vara idé att avfärga först, då blir resultatet ännu bättre. Min blev liiite flammig fram på fickan. Inget man ser om man inte granskar noga (som jag) men det finns ju där.
Senast redigerad av Asereht den tor okt 04, 2007 09:47, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Asereht
Tack allihop! Jag är riktigt nöjd faktiskt.

Lite kul också att ettiketten och blombandet höll sig intakta och inte drog åt sig färg alls. Det var en chansning, jag funderade på att ta bort dem först men var rädd att det skulle bli mörka rektanglar där så jag chansade. :)
Av Enid
Vad SNYGG den blev!!! Nu kommer det bli svårt att hålla sig från att färga vår lånade Ergo :wink:
Användarens profilbild
Av melon
Jättefin!!! Helproffsigt!

(Etiketten och bandet (och sytråden) är förmodligen polyester och det brukar inte dra åt sig bomullsfärg. )
Användarens profilbild
Av Asereht
melon skrev:Jättefin!!! Helproffsigt!

(Etiketten och bandet (och sytråden) är förmodligen polyester och det brukar inte dra åt sig bomullsfärg. )
Det var det jag räknade med men på färgens kartong stod det att den även färgar syntet så jag blev lite osäker. Då skulle man dock använda ättika istället för salt och det gjorde jag ju inte iom att tyget på ergon är bomull. :)
Användarens profilbild
Av knutis
Asereht skrev:

Det var det jag räknade med men på färgens kartong stod det att den även färgar syntet så jag blev lite osäker. Då skulle man dock använda ättika istället för salt och det gjorde jag ju inte iom att tyget på ergon är bomull. :)
Vad hade hänt om du använda ättika tror du? :roll:
Användarens profilbild
Av Asereht
knutis skrev:
Asereht skrev:

Inte vet jag, men på bipacksedeln stod det att om man skulle färga syntetmaterial skulle man använda ättika istället för salt. Det kanske får syntetfibrerna att dra åt sig, har inte testat. ;)
Användarens profilbild
Av Fryle
Asereht skrev:
knutis skrev:
Asereht skrev:

Inte vet jag, men på bipacksedeln stod det att om man skulle färga syntetmaterial skulle man använda ättika istället för salt. Det kanske får syntetfibrerna att dra åt sig, har inte testat. ;)
Man kanske kunde ta både och? Vad skulle hända då, tror ni?
Användarens profilbild
Av knutis
Man kanske kunde ta både och? Vad skulle hända då, tror ni?
Kanske inte i samma bad, eller? kanske i två omgångar.... eller?? :roll
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?