svas skrev:Anso skrev:Snyggt! Men, vad har man ett partypack till???? Känner mig som en dinosaurie igen...... 
Där lägger man ett par blöjor och några våtservetter, och vips har man en snabbpackad och fin skötanordning för utflykter. Hur kan du klara dig utan???????????????????
Jag tillhör kategorin som inte äger någon skötväska utan tar närmsta ryggsäck eller dylikt när jag ska iväg och trycker ner det som behövs. Nu blir det lite roligare med detta färgglada bombnedslag. Och som bonus kan Lilla S ligga och pilla på fodralet medan jag byter på honom (och därmed ligger han STILL för ovanligheten skull tror jag).
Samma här. Orkade inte ha handväska, skötväska, sjal och två barn att dra runt på. Risken är att man glömmer något någonstans. Rymmer 3-4 blöjor och 1 litet paket wipes. Modellen är ganska lik wipees&diapees, men som sagt inkluderar underhållning.
Namnet kommer från någon ironisk omformulering. Ibland är det inte direkt "party" att byta blöjor. Full fart på barnet och både det ena och det andra utkletat över stora delar av kroppen. Då önskar man att man hade något att distrahera med... Eftersom jag alltid hade blöjor i väskan ändå och man känner sig SÅ oglamorös med blöjor i handväskan (i synnerhet om man NÅGON gång befinner sig utanför hemmet UTAN barn), så varför inte dölja det....?? Gärna snyggt också.
//Kaja
Kaja
Jakob 040112 och Ellen 060305
http://www.kajaochlillakrax.se/