Built to last
Why Would you Settle for Less when you can have More? Do not let other Authors Fool you with Empty Marketing Keywords. FLATBOOTS is what you Deserve. Built to last, Built from Scratch, Nothing Less.
Läs merOver a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...
Moderatorer: Asia, krakri, God_cares
Neva skrev:Fast jag håller inte med om att bb har ergonomiska selar, de har bättre och sämre versioner, visst. Men jag anser inte att en sele där barnet hängs framåt på det där sättet kan kallas för ergonomisk, för det är det inte.Sofie skrev:Visst är det glädjande!![]()
Tur BB börjat ergonomisera sig lite mer.![]()
Därför skulle jag vilja att man inte drog alla babybjörn över en kam när man pratar om dem, så som det lätt blir på det här forumet. Det känns som att det vore konstruktivare att rekommendera att man ska välja Babybjörns ergonomiskare selar om någon vill ha babybjörn istället för att bara säga att de är dåliga - för faktum är att väldigt många föräldrar vill ha just babybjörn av någon anledning. Vore det inte bättre att prata om o-ergonomiska selar vs. ergonomiska selar, oavsett vilka märken de är? Det känns så polariserande att sätta märken mot varandra och kan nog få folk att tycka att man mest går något korståg mot ett företag (på andra ställen än på sjalbarn alltså, där det inte är kutym att hata just babybjörn).
Ketronya skrev:Då kan ett förslag vara att man främst bär barnet mot sig med sådana selar och bara har barnet i den oergonomiska positionen en liten stund ibland.Neva skrev:Fast jag håller inte med om att bb har ergonomiska selar, de har bättre och sämre versioner, visst. Men jag anser inte att en sele där barnet hängs framåt på det där sättet kan kallas för ergonomisk, för det är det inte.Sofie skrev:Visst är det glädjande!![]()
Tur BB börjat ergonomisera sig lite mer.![]()
Därför skulle jag vilja att man inte drog alla babybjörn över en kam när man pratar om dem, så som det lätt blir på det här forumet. Det känns som att det vore konstruktivare att rekommendera att man ska välja Babybjörns ergonomiskare selar om någon vill ha babybjörn istället för att bara säga att de är dåliga - för faktum är att väldigt många föräldrar vill ha just babybjörn av någon anledning. Vore det inte bättre att prata om o-ergonomiska selar vs. ergonomiska selar, oavsett vilka märken de är? Det känns så polariserande att sätta märken mot varandra och kan nog få folk att tycka att man mest går något korståg mot ett företag (på andra ställen än på sjalbarn alltså, där det inte är kutym att hata just babybjörn).
Erika H skrev:Men då borde ju typ beco falla under samma kategori? Eller har jag fattat fel? För om man knäpper ihop sittytan så hänger ju benen nästan rakt ner oavsett om barnet sitter framåtvänt eller mot bäraren. Eller har jag bara sett den användas fel?På Beco Gemini ja, men den vanliga Becon har inte den funktionen och är en äkta ergonomisk sele.![]()
![]()
CrazyMagpie skrev:Att man hittar många inlägg här inne som klumpar samman alla BB-selar som en tror jag påverkats mkt av att de nyare modellerna är just nya och att det under större delen av Sjalbarns tid bara funnits en enda modell sett utifrån hur barnet sitter.Jag kollade runt lite på sjalbarn nu och det verkar som att comfort carrier kom 2009, så i snart 4 år har babybjörn haft den nyare modellen på selar. (Att de är helt okej och sköna ska jag väl erkänna att jag främst baserar jag på beckah82s inlägg här för jag läste det när hon skrev det och det gav en positiv bild att en del kan trivas väldigt bra med den.)
Jag hoppas att den nyaste modellen närmar sig de andra ergonomiska selar som ju funnits i tio år och mer! Det vore ett bra steg i rätt riktning, för precis som Trulsamin var jag inte alls särskilt imponerad av deras första försök till modellförbättring.
Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]
Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?