- mån okt 21, 2013 21:29
Men alltså, jag är så trött på att dragkedjan alltid är det första som går sönder på jackor, väskor, you name it. Visst, de utsätts för en massa slitage men ibland är det ju uppenbart att de är underdimensionerade eller av dålig kvalitet. Så irriterande, särskilt som det ju är rätt arbetsamt att byta, och samtidigt kan resten av plagget vara hur fint som helst. Antar att det helt enkelt är ett bra sätt att få oss att behöva köpa nya kläder
Storråttan, Mellanråttan, Lillråttan & Miniråttan
november skrev:Cayenne skrev:Scilla skrev:Funkade den där ZlideOn? Sitter och läser om den nu.Jag har köpt en sådan och satt på en tröja där kläppen gick sönder. Den funkar bra, men lite trögt går det att stänga, mendet beror nog på vad man har för dragkedja från början.
Har inte testat, och lagade aldrig jackan som den hör tråden handlade om.slide on hade kanske inte funkar här då det inte var själva drag-grejen som var sönder.
Och att sen hör tråden poppar upp just idag! Maken har lämnat W:s vinterjacka till en sömmerska idag, för att få ny dragkedja.en fin helly Hansen som jag köpte beg i nyskick flera vintern och som passar i år med. Dragkedjan knäpper dock upp sig själv och en ny hos sömmerska kostade 280 kr. Känns ok för en i övrigt fin jacka eftersom vi annars fått köpa ny jacka. Första sömmerska sa dock 450 kr!!!

Men alltså, jag är så trött på att dragkedjan alltid är det första som går sönder på jackor, väskor, you name it. Visst, de utsätts för en massa slitage men ibland är det ju uppenbart att de är underdimensionerade eller av dålig kvalitet. Så irriterande, särskilt som det ju är rätt arbetsamt att byta, och samtidigt kan resten av plagget vara hur fint som helst. Antar att det helt enkelt är ett bra sätt att få oss att behöva köpa nya kläder