Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Scilla
november skrev:
Cayenne skrev:
Scilla skrev:Funkade den där ZlideOn? Sitter och läser om den nu.
Jag har köpt en sådan och satt på en tröja där kläppen gick sönder. Den funkar bra, men lite trögt går det att stänga, mendet beror nog på vad man har för dragkedja från början.

Har inte testat, och lagade aldrig jackan som den hör tråden handlade om. :oops: slide on hade kanske inte funkar här då det inte var själva drag-grejen som var sönder.

Och att sen hör tråden poppar upp just idag! Maken har lämnat W:s vinterjacka till en sömmerska idag, för att få ny dragkedja. :lol: en fin helly Hansen som jag köpte beg i nyskick flera vintern och som passar i år med. Dragkedjan knäpper dock upp sig själv och en ny hos sömmerska kostade 280 kr. Känns ok för en i övrigt fin jacka eftersom vi annars fått köpa ny jacka. Första sömmerska sa dock 450 kr!!!
:lol:

Men alltså, jag är så trött på att dragkedjan alltid är det första som går sönder på jackor, väskor, you name it. Visst, de utsätts för en massa slitage men ibland är det ju uppenbart att de är underdimensionerade eller av dålig kvalitet. Så irriterande, särskilt som det ju är rätt arbetsamt att byta, och samtidigt kan resten av plagget vara hur fint som helst. Antar att det helt enkelt är ett bra sätt att få oss att behöva köpa nya kläder :twisted:
Användarens profilbild
Av november
Scilla skrev:
november skrev:
Cayenne skrev:
Jag har köpt en sådan och satt på en tröja där kläppen gick sönder. Den funkar bra, men lite trögt går det att stänga, mendet beror nog på vad man har för dragkedja från början.

Har inte testat, och lagade aldrig jackan som den hör tråden handlade om. :oops: slide on hade kanske inte funkar här då det inte var själva drag-grejen som var sönder.

Och att sen hör tråden poppar upp just idag! Maken har lämnat W:s vinterjacka till en sömmerska idag, för att få ny dragkedja. :lol: en fin helly Hansen som jag köpte beg i nyskick flera vintern och som passar i år med. Dragkedjan knäpper dock upp sig själv och en ny hos sömmerska kostade 280 kr. Känns ok för en i övrigt fin jacka eftersom vi annars fått köpa ny jacka. Första sömmerska sa dock 450 kr!!!
:lol:

Men alltså, jag är så trött på att dragkedjan alltid är det första som går sönder på jackor, väskor, you name it. Visst, de utsätts för en massa slitage men ibland är det ju uppenbart att de är underdimensionerade eller av dålig kvalitet. Så irriterande, särskilt som det ju är rätt arbetsamt att byta, och samtidigt kan resten av plagget vara hur fint som helst. Antar att det helt enkelt är ett bra sätt att få oss att behöva köpa nya kläder :twisted:

Håller med dig. Anar ett system här. Fina jackor med usla dragkedjor. :evil:
Användarens profilbild
Av Cayenne
november skrev:
Cayenne skrev:

Jag kan nog tycka att 450:- är rimligt med tanke på vilken tid det tar att byta en dragkedja. Det tar säkerligen minst ett par timmar även för en sömmerska (min mamma är sömmerska, men jobbar inte med det nu), och då är det inte någon hög timpenning om man även räknar med att en dragkedja kostar lite också.
Användarens profilbild
Av Fryle
Vi har använt SlideOn (eller vad det nu hette) på en jacka och det funkade toppen.
Användarens profilbild
Av Scilla
Fryle skrev:Vi har använt SlideOn (eller vad det nu hette) på en jacka och det funkade toppen.
Ja jag har beställt en sån nu och hoppas det ska funka på vår babysovsäck/åkpåse.
Användarens profilbild
Av november
Cayenne skrev:
november skrev:
Cayenne skrev:

Jag kan nog tycka att 450:- är rimligt med tanke på vilken tid det tar att byta en dragkedja. Det tar säkerligen minst ett par timmar även för en sömmerska (min mamma är sömmerska, men jobbar inte med det nu), och då är det inte någon hög timpenning om man även räknar med att en dragkedja kostar lite också.
I sak håller jag mer dig cayenne men med tanke på vad en barnkalas kostar i nypris känns det inte aktuellt att betala den summan. Det var vad sömmerskan sa också, att det inte var lönt.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?