Nu är sjalen nästan klar! Jag blev klar med vävningen i juni och nu återstår bara att korta av den lite och sy kanterna sneda, vilket inte är mycket arbete men jag har varit lat och inte orkat ta tag i det i sommar.
Jag är jättenöjd med sjalen! Den blev lite mörkare än vad jag tänkt mig och tittar man noga finns en del trapfel. Jag slog till inslaget hårdare mot slutet av sjalen, vilket syns mycket tydligt om man jämför, men det syns ju inte när den är i användning. Det var jättemycket jobb med sjalen, jag ångrar lite att jag inte tog tid varenda gång jag arbetade med den, det hade varit intressant att veta hur många timmar jag faktiskt lade ner på den.
Om jag jämför sjalen med en Didymos sjal som jag har så är min krångligare att knyta, tyget är halare och det är svårare att få till en bra knut.
Här kommer två bilder från tillverkningsprocessen. Jag ska försöka få den klar den kommande veckan och förhoppningsvis kan jag visa en bild på sonen i den sedan också. Men han har vägrat att vara både i sjal och sele de senaste månaderna så vi får se om det lyckas...