Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tweed
Jag tänkte ju sticka en liten kofta till H, ca strl 80, men jag fattar inte hur jag ska anpassa halsrigningen och början för att det ska bli lagom till henne :hmm: Det kanske inte funkar att sticka en så liten på det här sättet? Någon som har tips?
Av Ponyo
kvarnvik skrev:Jag tänkte ju sticka en liten kofta till H, ca strl 80, men jag fattar inte hur jag ska anpassa halsrigningen och början för att det ska bli lagom till henne :hmm: Det kanske inte funkar att sticka en så liten på det här sättet? Någon som har tips?
Jag kan gå hem och mäta på en liten kofta hemma.
Eller kan du mäta på en tröja hemma?
Användarens profilbild
Av tweed
Bubbi skrev:
kvarnvik skrev:Jag tänkte ju sticka en liten kofta till H, ca strl 80, men jag fattar inte hur jag ska anpassa halsrigningen och början för att det ska bli lagom till henne :hmm: Det kanske inte funkar att sticka en så liten på det här sättet? Någon som har tips?
Jo, jag kan ju mäta här hemma, men hur blir det med ökningarna? Kan man öka på samma sätt som på vuxenkoftan :hmm:
Av Ponyo
kvarnvik skrev:
Bubbi skrev:
Jo, jag kan ju mäta här hemma, men hur blir det med ökningarna? Kan man öka på samma sätt som på vuxenkoftan :hmm:
När jag gjort raglankofta till Ville så har jag ökat varje varannat varv
Användarens profilbild
Av MuuM
Tassar. Har inte kommit igång med provlapp än...
Användarens profilbild
Av MuuM
Ojoj. Jag tror jag får hoppa. Jag är för trött och stressad för att klara av att 1. räkna ut hur många maskor jag ska ha och 2. hur jag ska göra sen.

Jag behöver ett tydligt mönster att följa. ;-)

Jag jobbar vidare på min Baby Surprise Jacket ett tag till och återkommer kanske till den här en annan gång. Men kollar naturligtvis tråden och era alster!
Av Ponyo
MuuM skrev:Ojoj. Jag tror jag får hoppa. Jag är för trött och stressad för att klara av att 1. räkna ut hur många maskor jag ska ha och 2. hur jag ska göra sen.

Jag jobbar vidare på min Baby Surprise Jacket ett tag till och återkommer kanske till den här en annan gång. Men kollar naturligtvis tråden och era alster!
Nej, vad trist :(
Användarens profilbild
Av zandrama
MuuM skrev:Ojoj. Jag tror jag får hoppa. Jag är för trött och stressad för att klara av att 1. räkna ut hur många maskor jag ska ha och 2. hur jag ska göra sen.

Tråkigt.

Men hur nervös blev inte jag nu då när en som är så himla duktig inte klarar det? :whut:
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
zandrama skrev:

Tråkigt.

Men hur nervös blev inte jag nu då när en som är så himla duktig inte klarar det? :whut:
Alltså, är det någonstans i närheten av det mönster jag brukar använda så är det bara att läsa och vara noga. Egentligen inget krångligt alls. Men jag vet också hur jag själv funkar under stress - jag kan inte säga vad 3+4 är, ungefär :lol:

Så Zandrama, jag tycker inte du ska vara nervös! :D
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Med min egen kofta har det stått stilla men nu så har jag köpt garn iaf! :vågen:
Det fick bli gästrikes 4tr från järbogarn. Tänkte färga det ljusgrå med cherry-Kool aid så att den får bli svart/mörkröd randig.
Måste bara testa o se vilka stickor jag ska ha... 4, 5 eller 5½ som rekomenderat eller kanske 6? :hmm:

Blir väl till att teststicka hemma ikväll med det jag har och se hur det blir, men jag vill ju gärna att det ska vara hjälpligt snabbstickat... :lol:

Tillsvidare har jag iaf tjuvstartat med en kofta i nalle-storlek, bara för att få testa momenten, ökningarna, knapphål osv... 8)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?