- mån jun 08, 2009 17:48
Jag hade stickat en bit igår. Men jag hade höftat på tok för knasigt, så nu måste jag göra om. Och räkna ordentligt dnna gång.
Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...
Moderatorer: Asia, krakri, God_cares
kvarnvik skrev:Jag tänkte ju sticka en liten kofta till H, ca strl 80, men jag fattar inte hur jag ska anpassa halsrigningen och början för att det ska bli lagom till henneJag kan gå hem och mäta på en liten kofta hemma.Det kanske inte funkar att sticka en så liten på det här sättet? Någon som har tips?
Bubbi skrev:Jo, jag kan ju mäta här hemma, men hur blir det med ökningarna? Kan man öka på samma sätt som på vuxenkoftankvarnvik skrev:Jag tänkte ju sticka en liten kofta till H, ca strl 80, men jag fattar inte hur jag ska anpassa halsrigningen och början för att det ska bli lagom till henneJag kan gå hem och mäta på en liten kofta hemma.Det kanske inte funkar att sticka en så liten på det här sättet? Någon som har tips?
Eller kan du mäta på en tröja hemma?
kvarnvik skrev:När jag gjort raglankofta till Ville så har jag ökat varje varannat varvBubbi skrev:Jo, jag kan ju mäta här hemma, men hur blir det med ökningarna? Kan man öka på samma sätt som på vuxenkoftankvarnvik skrev:Jag tänkte ju sticka en liten kofta till H, ca strl 80, men jag fattar inte hur jag ska anpassa halsrigningen och början för att det ska bli lagom till henneJag kan gå hem och mäta på en liten kofta hemma.Det kanske inte funkar att sticka en så liten på det här sättet? Någon som har tips?
Eller kan du mäta på en tröja hemma?
MuuM skrev:Tassar. Har inte kommit igång med provlapp än...Ingen fara, det står ändå lite stilla på hennes blogg.
MuuM skrev:Ojoj. Jag tror jag får hoppa. Jag är för trött och stressad för att klara av att 1. räkna ut hur många maskor jag ska ha och 2. hur jag ska göra sen.Nej, vad trist
Jag behöver ett tydligt mönster att följa.![]()
Jag jobbar vidare på min Baby Surprise Jacket ett tag till och återkommer kanske till den här en annan gång. Men kollar naturligtvis tråden och era alster!
MuuM skrev:Ojoj. Jag tror jag får hoppa. Jag är för trött och stressad för att klara av att 1. räkna ut hur många maskor jag ska ha och 2. hur jag ska göra sen.Tråkigt.
Jag jobbar vidare på min Baby Surprise Jacket ett tag till och återkommer kanske till den här en annan gång. Men kollar naturligtvis tråden och era alster!
zandrama skrev:Alltså, är det någonstans i närheten av det mönster jag brukar använda så är det bara att läsa och vara noga. Egentligen inget krångligt alls. Men jag vet också hur jag själv funkar under stress - jag kan inte säga vad 3+4 är, ungefärMuuM skrev:Ojoj. Jag tror jag får hoppa. Jag är för trött och stressad för att klara av att 1. räkna ut hur många maskor jag ska ha och 2. hur jag ska göra sen.Tråkigt.
Men hur nervös blev inte jag nu då när en som är så himla duktig inte klarar det?
We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]
The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]
All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]
this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]
Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?