Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

juliaanna skrev:Vad kul att få några fler svar! :D Känns inte riktigt som att jag har hittat någon lösning än så det kan behövas.
Jag tror att det blir svårt att kombinera X-omslut med vrikkesikker, gör man inte lite tvärt emot i de olika knytningarna :hmm: Vill gärna höra hur det gick om du testade det!
Den andra lösningen lät väldigt intressant men vet inte om jag är tillräckligt rörlig. Får ta reda på det imorn.
Frågan är i alla fall ännu mer aktuell nu än när jag skrev den för nu klarar jag i alla fall av att knyta upp Edvin på ryggen själv så att han sitter bra :vågen: Sen vet man aldrig ändå hur det blir, nu tränar han på att resa sig och gå så skulle så klart testa i sjalen också :wink:
Sorry jag har inte haft möjlighet att testa det ännu.
Ska försöka få till det imorrn.
Men jag tror inte heller att det går att kombinera de två, i alla fall inte om man ska fixa armarna så som jag tror, utan jag hade nog tänkt en ren och skär vrikkesikker.
Men som sagt, jag ska pröva så snart lillpalten är med på noterna.

Huvudet när han har somnat har vi löst som du skrev genom att jag lutar mig fram, lossar lite på sjalen och sveper över.
Då är det värre när han vaknar och vill ut.... paniiiik :whut:
Testade att fiska in Edvins armar ikväll när jag diskat en stund med honom på ryggen. Det funkade faktiskt även om de åkte ut igen illa kvickt. Ska prova nästa gång vi är ute och han är lite sömnigare :wink:
Tack för alla bra tips med huvudet också! Det låter som att det inte är nån av er som bara lutar er fram och drar upp sjalen över barnets huvud, de flesta lossar på den eller har nåt annat knep. Nu kanske Edvin kan slippa lika misslyckade försök i framtiden. :)
Ikväll fick jag äntligen testa vrikkesikker på riktigt. Det var ju en riktigt bra knytning!
Han kom upp riktigt högt och kunde se när jag lagade mat.
Testade också att ta in hans armar genom att göra som jag föreslog ett par inlägg tidigare, genom att knyta upp den sista biten, dra tygändarna uppåt-bakåt och så över hans armar. Det gick jättebra det också. Två sekunder senare ville han visserligen ha ut armarna igen... :D
Det är visserligen inte nån knytning som jag vill bära i i evigheter, jag föredrar lite mer tyg runt midjan, men det är ju en smaksak.
Testa du också. Lycka till!
Har faktiskt testat vrikkesikker några gånger, men aldrig helt själv. Gillade att Edvin kom så högt upp och satt bra men hade svårt att få till det så det blev bekvämt för mig också. Sen upptäckte jag att han var ganska nöjd även när han råkade hamna lite längre ner på ryggen så då övergick jag till X-omslut rygg istället. Tänker att jag kan testa om ett tag igen med vrikkesikker när jag är lite mer säker på att knyta. Lät i a f intressant det där med armarna. Tycker du alltså det var lättare att få in dem själv i vrikkesikker?
Det går bättre och bättre för mig med ryggknytandet men är fortfarande rätt bökigt att lära sig nu på vintern. :(
Men utan forumet och några bra instruktionsfilmer jag hittat skulle det vara helt omöjligt så tack! :D
Ja, visst är det ett helt underbart forum?! :D
Jo, jag tycker nog att det var lättare att få i armarna i detta knyt, kanske mest för att man fortfarande har barnet väldigt fast i knytningen när man lossar knuten och justerar. På omslutet kryss så måste man krångla mer. Om man inte gör som nån skrivit att vika armarna bakåt och lyckas få tag i armarna och vinkla ner/in dem. Jag har lyckats med det också, men som sagt, det är lite mer pul.

Men testa igen om ett tag, du.
Då har du säkert blivit hur duktig som helst på ryggknyt, så då är det nog inga problem ändå!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?