Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Wickz
Vårt sjalföråd består av en elastisk långsjal samt en ringsjal. Vi har dessutom en babybjörn sele och en skogsnäs sele samt en bärstol...
Men trotts detta så fungerar inget riktigt bra.... :shock:

Dottern är 11 månader och väger väl kring 10 kg. Både jag och maken bär henne massor, dock är maken inte så förtjust i sjalar utan använder mest skogsnäs selen... Jag har magkattar så får ont rätt fort när jag bär henne (både i sjal och i famnen. Tösen vill bli buren stor del av dagen så vad gör man? Jo man bär, men vore kul om man inte fick ont av det och dessutom kunde göra något mer samtidigt.
Tösen vill bara sitta utåt, skogsnäselen accepterar hon dock ändå. Men det xkulle verkligen vara att föredra något där man kan välja om hon sitter utåt eller innåtvänd.

*BBselen är ju för liten sen typ 7 månader tillbaka, men fungerade helt perfekt innan det.

*Bärstolen finns inte här, är tung, omständig och inte i vidare bra skick.

*Ringsjalen är... tja maken har den just nu, men jag gillar den inte. Tycker den är riktigt omständig att få till, tösen vill dessutom sitta utåt så hon trivs inte helt i den.

*Elasika långsjalen, ja den fungerar ibland, men jag tycker det är omstänmdigt att knyta så mycket och den avlastar extremt dåligt. Känns som när jag bärför hand nästan. Inte lika tungt, men magen mår lika dåligt av det.

* Skogsnäs selen, jo den fungerar bra på så sätt att dottern trivs i den rätt ofta, trotts att hon sitte rinåtvänd. Vi har den alltid på ryggen (har en modell som går att ha på magen med). Men banden är lite för långa för mig så jag får istället ont i axlarna/ryggen då dottern hanmar för långt ner.

Vet inte om det är att föredra att ha henne på ryggen, men jag vill egentligen ha något snabbt och smidigt och ergonomiskt.

Promlemet är ekonomin, att lägga 500 på en sjal fungerar inte, så alternativet är väl snarare att sy själv. Men vad och hur?
Användarens profilbild
Av Elsa
En mei tai, kanske? Sybeskrivningar finns här på forumet, under Gör det själv, tror jag. Den kan du sy själv. Materialet behöver inte bli särskilt dyrt. Det går att bära på ryggen och på magen med den. Dock tror jag inte utåtvänt fungerar något vidare, men skulle din dotter gilla att sitta på ryggen så är det nog skönare för er båda två. Lycka till! :D
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag tycker att det låter som att en Ergo eller Patapum skulle vara perfekt för er. Patapumen är inte så dyr, den kostar väl kring 500 ny tror jag.
Om jag hade varit er hade jag sålt Babtybjörnen och köpt en begagnad Patapum för pengarna :D

En mei tai är lätt att sy, men jag tycker inte den avlastar lika bra som en sele när man bär på ryggen.
Användarens profilbild
Av mammahappy
Har du möjlighet att gå på en sjalträff?
För isåfall kan du ju få möjlihget att testa lite olika bärselar tex, ergo, patapum., beco. Och även testa vävd långsjal för att se vad som skulle vara bäst för dig. Å även testa mei tai kanske.
Lycka till.
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Sälj allt utom skogsnässelen och köp t ex en ergo eller mei tai för pengarna! Ni kan ju ha henne på ryggen eller höften emellanåt, så ser hon framåt.
Användarens profilbild
Av Wickz
Vill inte sälja varken långsjalen eller bb slenen :)
vi vill gärna ha en till iten ju och då kommer de vara helt perfekta :D

vad kan begagnade gå på och framförallt, vart ska jag kolla?

trivdes inte riktigt på sjalträffen, är inte så förtjust i stora samlingar.. för mycket ljud och rörelser. men man aknske får bjuda ut folk på en fika istället :)
Användarens profilbild
Av mari_tres
Kolla under "SjalMarknad för begagnade saker " här på SB, finns mycket där och det ligger ofta ute MT:s (pluralform??) och olika selar där. Mycket varierande priser också =)
Framför allt på Säljes, men ibland finns det även under Bytes att någon kan tänka sig att sälja, eller lägg upp en egen "köpes"-annons!!
Användarens profilbild
Av soffan
Men du behöver inte bb-selen om du får en liten till :D . Om du köper tex en mt så funkar den utmärkt till en liten sedan! Jag har bara använt min beco och en mt till lionel. (och en elastisk sjal ett par gånger men den fick snabbt flytta eftersom jag var för lat :oops: )
Användarens profilbild
Av zero.sara
Jag köpte 5 metersrulle med tyg på Jysk och delade på längden (zingo tog andra halvan) och fållade funkar jättebra och kom billigt undan. tror tyget gick på 200
Användarens profilbild
Av mafalda
Jag har en patapum som du får låna mot säg en fika :D Det var ju ett tag sedan vi sågs. (tabita)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?