Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av lotte
Fåniga kommentarer har det varit gott om, precis som goa. Men av alla har jag egentligen inte blivit seriöst provocerad av någon annan än Anna Wahlgrens sunkiga uttalanden om gosedjursmammor, det var för dumt.

En killkompis till mig var rätt upprörd på min man för att han tillät mig att bära och knyta barnet bokstavligen och bildligen så nära till mig. Min kompis var rädd att det här var ytterligare ett av kvinnovärldens sätt att putta ut pappor i periferin. Både jag och min man garvade då och min kompis har faktiskt varit hederlig nog att nu i efterhand erkänna att hans farhågor om sjalandet inte besannades. Men han vill fortfarande inte att hans fru ska bära deras barn, fastän hon så gärna vill.
Användarens profilbild
Av Veronikak
lotte skrev:En killkompis till mig var rätt upprörd på min man för att han tillät mig att bära och knyta barnet bokstavligen och bildligen så nära till mig. Min kompis var rädd att det här var ytterligare ett av kvinnovärldens sätt att putta ut pappor i periferin. Både jag och min man garvade då och min kompis har faktiskt varit hederlig nog att nu i efterhand erkänna att hans farhågor om sjalandet inte besannades. Men han vill fortfarande inte att hans fru ska bära deras barn, fastän hon så gärna vill.
Men, så taskigt av honom! Om han är rädd att bli utkonkurrerad av mamman med sjalen är det väl bara att han också bär!
Användarens profilbild
Av zero.sara
:iagree: Han kan ju också bära (och varför ska han få bestämma att hon inte får bära om hon vill?)
Användarens profilbild
Av asa
En tant kom fram och tog L bakom nacken och sa att det där är väl ändå inte bra, nacken kan ta skada!! L satt i ergon på ryggen.
Förvånad svarade jag bara: Men, han är faktiskt 10 månader och kan nästan gå!
Användarens profilbild
Av zandrama
asa skrev:En tant kom fram och tog L bakom nacken och sa att det där är väl ändå inte bra, nacken kan ta skada!! L satt i ergon på ryggen.
Förvånad svarade jag bara: Men, han är faktiskt 10 månader och kan nästan gå!
En sån kommentar fick min man när han hade Vidar, då drygt 1,5 år, i sjalen och Vidar hängde sig bakåt för att se på nåt i taket.
"Det där är inte bra för nacken! Nacken kommer ta skada!"
Herregud, var var 1,5 ÅR och gjorde det själv... :roll:
Användarens profilbild
Av Elinea
Jag har fått höra "Stackars barn" av en sur tant som inte ens vågade säga det till mig men muttrade till sin man när jag gick förbi och det var när Linnéa var pytteliten (drygt två kilo) och sov lugnt och tryggt i sjalen, som hon gjorde mest jämt på den tiden. Önskar att jag hade gått fram och frågat varför det skulle vara synd om henne.

Har även fått höra att "Du kan väl inte bära henne tills hon är 10 år" När jag förklarade att jag inte använder vagn. Konstig kommentar för jag har aldrig sett en tioåring åka vagn så jag fattar inte varför man skulle behöva bära dem så länge. Ja svarade att jag hoppas att hon har lärt sig gå själv när hon är tio men kan hon inte det får jag väl bära henne :D

Min farmor kommenterade häromdagen att jag skulle vara försiktig och inte bära henne så mycket på magen, för det var inte bra för min rygg. Min dotter väger inte ens 7 kilo.
Av Clementin
En gammal farbror kom fram till mig i somras när jag bar Y (då två år) på magen i patapumen (jättemysigt, hon sov som en stock) och snäste:
Räcker det inte med att ni måste kånka runt på dem i magen i 9 månader, ska du bära en nästan fullvuxen där också?!

Ja, det ska jag, sa jag och gick vidare.

Annars några: Men får den verkligen luft därinne?! Haha, du ser fortfarande gravid ut! Stackars barn, får ju inget blod till fötterna! osv.

Mannen har blivit kallad bög, fjolla osv. :roll:

Men mest har vi fått fina, förtjusta kommentarer och reaktioner. :D
Användarens profilbild
Av nandis
ninen skrev:
Min fransk-marockanska styvsvärmor kommenterar gärna sjalen. Det är mycket det vanliga, han blir bortskämd etc, men en lite originell kommentar var att han får svullna fötter, därav svårigheten att hitta skor som passade när han var ett.
:rofl:
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Clementin skrev:En gammal farbror kom fram till mig i somras när jag bar Y (då två år) på magen i patapumen (jättemysigt, hon sov som en stock) och snäste:
Räcker det inte med att ni måste kånka runt på dem i magen i 9 månader, ska du bära en nästan fullvuxen där också?!

Det låter som om han tyckte att det var nåt slags dumt fruntimmerspåfund att vara gravid! :lol:
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Amiechan skrev:
hermana skrev:
Katharina skrev: Den kommentaren sitter som en ångestryggsäck.... Allt annat har jag lyckats skaka av mig och inte lagt på minnet.
"Min man är glad att han inte är gift med en sån elak tant som dej",
skulle du svarat!
Kram! :heart:
Exakt! Usch, jag förstår att den kommentaren stack (och sticker) även om du vet att hon "bara" var elak. Tänk dig hur mycket närhet hon saknar i sitt liv om det är så viktigt för hennes man att hon inte har hängbröst... :roll:
Hoppas för hennes skull att mannen stannar även när/om hon får hängiga tuttar!
Av Clementin
Auroratiger skrev:
Clementin skrev:En gammal farbror kom fram till mig i somras när jag bar Y (då två år) på magen i patapumen (jättemysigt, hon sov som en stock) och snäste:

Det låter som om han tyckte att det var nåt slags dumt fruntimmerspåfund att vara gravid! :lol:
:lol:
Det är klart det är! :wink:
Användarens profilbild
Av lillvilda
några vänner undrade bekymrat om jag bar sonen hela tiden, är han aldrig på golvet? Barn måste vara på golvet för att utvecklas har jag oxå fått höra..

Men är det inte konstigt att när sonen kröp iväg nyss fyllda 5 måander så var det ingen som sa nått nå mer ..konstigt va :wink: då passar sambon på att påminna dom om att han har blivit buren mycket å att det nog främjat hans motorik.

Sen är många bekymrad över att jag måste få såå ont när jag bär och jag förstör ryggen osv. Att jag inte har de minsta ont tycks de inte vilja förstå.
Användarens profilbild
Av mozart
efter en heldag på stan med vagn och sjal så var lillan va väl instoppad i moby o sov gott.
ja skulle passa på o fika :wink: kommer till kassan och tjejjen säger " men oj! jag trodde du var gravid! " *S* lite hög mage.. och ganska onödigt o dra på en tom vagn om bebisen fortf är i magen *s*

annars är de mest komplimanger, att det ser mysigt, sött, skönt ut etc..
Användarens profilbild
Av zero.sara
mozart skrev:efter en heldag på stan med vagn och sjal så var lillan va väl instoppad i moby o sov gott.
ja skulle passa på o fika :wink: kommer till kassan och tjejjen säger " men oj! jag trodde du var gravid! " *S* lite hög mage.. och ganska onödigt o dra på en tom vagn om bebisen fortf är i magen *s*

:rofl: Hur bortgjord måste hon ha känt sig när hon tänkt efter sen
Användarens profilbild
Av Lydia
mozart skrev:efter en heldag på stan med vagn och sjal så var lillan va väl instoppad i moby o sov gott.

ifall det blir snabb förlossning kanske det är bra att ha med vagnen *asg*
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?