Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Artep
Har precis skaffat mig en vävd sjal och undrar vad ni har för tips på bra knytningar för olika åldrar. Har hittills bara burit i trikåsjal och använt dubbelt omslutet x.
Hur bär ni helst a) små bebisar (typ några månader) b) större bebisar (upp till året) c) små barn(över året)?
vill gärna ha tips så jga inte fastnar i en knytning.
Av surftrollet
På a säger jag omslutet kryss (för att det var enklast att få till med otålig bebis), på b säger jag dubbelt omslutet kryss 2 eller vad den heter, som med trikåsjal fast med smokingbältet innanför, och på c säger jag på ryggen på något vis. Jag är dock väldigt dålig på ryggknytningar så det brukar bli sele eller mei tai. :)
Användarens profilbild
Av annemi
Jag använder lite olika beroende vad vi ska göra.

Omslutet på mage med smokingbältet innanför -längre stunder o då jag vill ha koll på tösen
vanligt kryss (alltså utan något smokingbälte) -när vi handlar eller hon ska i o ur mycket (behöver man ju inte knyta om varje gång)
Höftkryss, kortare stunder hemma typ matlagning mm
Ryggsäck, kortare stundare (det går ju fort att få till den knytningen)
Omslutet på ryggen, -långpromenader

På ryggen började vi bära "på riktigt" först när hon var ca8-9 månader. Dem andra knytningarna har jag använt sen vi började med vävd sjal.
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Omslutet kryss på bebisar, det kör jag i princip jämt. Någon gång enkelt kryss.
Över året har det varit ryggsäck med Thea för hon har varit alldeles för "sprattlig" för att kunna bära i omslutet ryggkryss. Eller sele :wink:
Användarens profilbild
Av Toyya
Sen jag lärde mig: omslutet kryss på ryggen!
Väldigt behändigt!

Annars är det dubbelkryss på magen. Snabbt i och ur!

Karl åkte omslutet X 2 länge, och sen ergo el meitai på ryggen. Gav upp ryggknytet med honom...
Användarens profilbild
Av emelie
Artep skrev:Har precis skaffat mig en vävd sjal och undrar vad ni har för tips på bra knytningar för olika åldrar. Har hittills bara burit i trikåsjal och använt dubbelt omslutet x.
Hur bär ni helst a) små bebisar (typ några månader) b) större bebisar (upp till året) c) små barn(över året)?
vill gärna ha tips så jga inte fastnar i en knytning.
a: omsluet X med smokingbältet innanför på mage
b: som a samt höftkryss
c: omslutet på ryggen samt ryggsäck på ryggen. som a vid sjukdom.

annars mest sele efter första året o då helst på ryggen.
Av Artep
Tack för era svar. ska snart packa ner trikåsjalen och börja prova med den vävda.

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?