Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av belinda
marlene skrev:
Humleblomstern skrev:
marlene skrev:
Det kanske fungerar bättre med nånting som inte sitter så hårt som en sjal, tex en ringsjal eller en sele
Hm, ok. Ja, jag har ju några ringsjalar som de kan låna och testa med... Tyvärr har jag bara en Ergo , och den är hon ju för liten för ännu. Vad finns det annars för selar för så små bebisar? I min ursprungsfråga funderade jag över Mei Tai, tror du att det kan vara ett alternativ, eller sitter de lika trångt i en sådan som i en sjal?
Det är nog inte lika trångt, men visst kan man prova ergo tidigare än vad rekommendationen är tex såhär (länkar från babyboden)
Bild
Det är nog ingen höjdare nån längre stund men för att prova funkar det säkert
precis så hade jag min bebisTure innan hans ben blivit långa nog. Bär så fortfarande ibland, för att han ser bättre och kommer ovanförkanten lite bättre då. Vet inte hur gammal bebisen är, men jag böärjade hur som helst bära honom så redan efter nån vecka :D funkar jättebra!
Användarens profilbild
Av lillvilda
min lillkille älskar ju sjalarna och mei taien men han kan bli riktigt arg och grinig när han ska på plats. I mei taien går det ju fort att få honom på plats men jag kan tänka mig att skulle man hålla på länge och svettas för att få honom på plats i en sjal så skulle han hinna bli tok arg. Jag tror det kan vara så med det här barnet. Mamman kanske är lite osäker på att knyta sjalen å barnet blir grinigt och hinner jaga upp sig och mamman bli stressad. Så tar hon kanske ur honom innan han hinner lugna ner sig.

En mei tai eller en sele som är enklare att sätta honom i vore kanske bättre tills dom känner sig mer trygg. Jag började bära sonen i mei tai när han var 3 veckor så det går bära småttingar.Då med fötterna innan för.
Användarens profilbild
Av Humleblomstern
Hurra :vågen: ! Nu har vi testat ringsjalen på en nyäten och nöjd, sömnig bebis. Hon gnällde till lite när hon skulle ner i sjalen (och då såg jag hur mamman spände sig rejält, är övertygad om att det är det som varit problemet tidigare), men somnade om som en sten sekunden efter. Vi hann inte ens rätta till sjalen innan hon sov. Jag tror nog att det är ett riktigt sjalbarn trots allt :heart: ! Dock krävs det nog några fler lyckade försök för att mamman skall bli helt övertygad. Men jag tror nog att hon snart blir sjalberoende som vi andra... :roll:
Tack för alla tips!
Användarens profilbild
Av marlene
Humleblomstern skrev:Hurra :vågen: ! Nu har vi testat ringsjalen på en nyäten och nöjd, sömnig bebis. Hon gnällde till lite när hon skulle ner i sjalen (och då såg jag hur mamman spände sig rejält, är övertygad om att det är det som varit problemet tidigare), men somnade om som en sten sekunden efter. Vi hann inte ens rätta till sjalen innan hon sov. Jag tror nog att det är ett riktigt sjalbarn trots allt :heart: ! Dock krävs det nog några fler lyckade försök för att mamman skall bli helt övertygad. Men jag tror nog att hon snart blir sjalberoende som vi andra... :roll:
Tack för alla tips!
:vågen:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?