Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Sniff
Idag har jag fått hem min första bärsjal: en MobyWrap :) Nu är det ju ett bra tag kvar tills bebisen beräkas komma, men jag vill ha lite tid på mig att öva på att knyta.
Så just nu får sonens mjukisshimpans agera bebis *hi hi* Jag har hittills endast övat på "vagga" och då tycker jag att "bebisen" hamnar så högt upp. Hur gör man för att få ner den något, nu sitter den nästan under hakan tycker jag och jag vill helst kunna amma i sjalen. Och SÅ spänstiga bröst har jag inte :wink: Några tips?
Användarens profilbild
Av Anso
Hej,
Grattis till sjalen!

Gosedjuret har väl ingen tyngd antar jag? Det blir lite annorlunda med liten bebis i.
Jag har aldrig lyckats få mina barn att gilla "vagga" i trikåsjal, alla barn gör inte det. Titta på www.sjalar.nu och deras knytinfo för SINO, där finns bilder på hur liten bebis kan sitta med fötterna innanför själva krysset.

Att amma i trikåsjal har i mitt fall (tja, låt oss säga med normalt minimal A-kupa... :D ) inneburit at jag har fått lossa lite på knytningen så att barnet har hamnat lite längre ner.

Att amma i ringsjal med barnet liggande har fungerat för mig men det är rätt bängligt om man inte är van ringsjal och om bebben dessutom är nyfödd och lite allmänt lealös som de små söta liven ju är i början.

Öva på med gosedjuret så får du in snitsen ska du se! :D
Användarens profilbild
Av verre
A vägrade också vagga..
Användarens profilbild
Av Elinea
svas skrev:Själv övade jag på en mjukis-isbjörn... :P
Jag övade med en mjukis-sköldpadda :D Tog fram honom igen för inte så länge sen och övade lite ryggknyt :lol: Linnéa har inte så bra tålamod med mina tappra försök att få upp henne på ryggen så hon tröttnar ganska fort och blir sur.
Användarens profilbild
Av zero.sara
Här övades det med en stor panda för ryggknuten.
J vägrade ligga i vagga från start och ville bara sitta upprätt.
Lycka till med bebisen :D Och sjalandet
Användarens profilbild
Av milimani
Här har en stoor Miranda-nalle fått åka sjal och sele en massa när jag övat!

Det kommer nog gå bra ska du se! Lycka till!

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?