Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Amiechan
hermana skrev:
Katharina skrev: Den kommentaren sitter som en ångestryggsäck.... Allt annat har jag lyckats skaka av mig och inte lagt på minnet.
"Min man är glad att han inte är gift med en sån elak tant som dej",
skulle du svarat!
Kram! :heart:
Exakt! Usch, jag förstår att den kommentaren stack (och sticker) även om du vet att hon "bara" var elak. Tänk dig hur mycket närhet hon saknar i sitt liv om det är så viktigt för hennes man att hon inte har hängbröst... :roll:
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Ja, jisses vad folk kläcker ur sig... Själv har jag nog också bara fått positiva kommentarer. En del vänner och bekanta har tyckt att det verkar svårt att knyta (kommentarer i stil med "vad mycket tyg"), och min mamma har oroat sig för mig rygg (men hon brukar också bli bekymrad om jag varit och tränat och fått träningsvärk, så jag tar inte det så hårt) men värre än så har det inte varit.
Användarens profilbild
Av Toyya
Katharina skrev:Den värsta kommentaren jag fått var nog inte om sjalen men om amning i sjalen.

"Min man är glad att jag inte har sånna där hängbröst som du har"

Den kommentaren sitter som en ångestryggsäck.... Allt annat har jag lyckats skaka av mig och inte lagt på minnet.
Men Gud! Vad finns det för j***a människor!? :evil:
Användarens profilbild
Av Toyya
dubbelt
Användarens profilbild
Av 4ungar
zero.sara skrev:
Skorpan081 skrev:
Katharina skrev:Den värsta kommentaren jag fått var nog inte om sjalen men om amning i sjalen.

Den kommentaren sitter som en ångestryggsäck.... Allt annat har jag lyckats skaka av mig och inte lagt på minnet.
Den människan måste ju ha något fel i skallen, det var de värsta jag hört.

:iagree:
hon måste må riktigt dåligt själv så hon måste klanka på någon annan så fler mår som hon skulle jag tro :roll: för så säger man bara inte :hopmad: tokmänniska :evil:
Användarens profilbild
Av Maria22
SQ skrev:En äldre tant på bussen när A var bebis ansåg att jag borde anmälas till "Barnavårdsnämnden" för barnmisshandel! Var på väg hem från stan och halvvägs vaknade A efter att ha sovit i sjalen i över 2 timmar. Hon var mao vrålhungrig. Det var mitt i vintern och vi hade rätt mycket på oss trotts sjal och bärjacka. Jag ansåg att jag hade för kort tid på mig att amma och lät henne vänta tills vi klivit av bussen som stannar nästan utanför dörren. Jag lät A sitta kvar i sjalen och tröstade så gott jag kunde. Då började kärringen ifråga gasta och domdera om att jag var en usel mamma som lät mitt barn sitta fast på det viset och att jag var grym som lät det stackars barnet lida så. Det gjorde ju ont att sitta sådär med benen, förstod jag inte det? Hade hon haft en sådan där biltelefon, ja då, då minsan hade hon ringt Barnavårdsnämnden och polisen så de kunde komma och ta barnet. Hade jag inte haft C i vagnen hade jag självklart ammat. Men C var rastlös och hungrig han också och gjorde sitt allra bästa för att kasta bort sina skor, inte så bra när man snart ska av bussen. Jag förklarade lugnt och sakligt att A var hungrigoch därför var otröstlig, men det gick inte in.

Annars är det mest positiva kommentarer, och det känns bra.
fy vad hemskt! Inte nog med att det ju är en väldigt stressande situation när ens barn skriker, att då behöva bli påhoppad av en ilsken tant också måste ju vara mardrömmen!!
Användarens profilbild
Av Maria22
demalebe skrev:
zero.sara skrev:
Skorpan081 skrev:

hon måste må riktigt dåligt själv så hon måste klanka på någon annan så fler mår som hon skulle jag tro :roll: för så säger man bara inte :hopmad: tokmänniska :evil:
Användarens profilbild
Av zingo
Maria22 skrev:
demalebe skrev:
zero.sara skrev:
Skorpan081 skrev:

dubbelt upp :iagree:
Användarens profilbild
Av zandrama
Oftast är det väl "är du säker på att han får luft där inne?" och nångång "stackars barn!", men oftast får jag bara positiva kommentarer.

Kom på en till:
"Du kommer förstöra ryggen!"
"Nej, det tror jag inte, det avlastar väldigt bra."
"Men du är inte från Afrika, du är inte byggd för att bära."
Ööööhmmmm... Okej. Om han säger det så, än har jag inte förstört ryggen, varken med sjal eller 15-kilos vandringsryggsäck. :roll:

och en till:
Vi hade en liten diskussion om bärhjälpmedel och en tjej med BB (hon är fö väldigt trevlig):
"Nej, jag trivs bra med min BB"
"Ja, du får väl återkomma när han har blivit för tung för den ;)"
"Nä, då får han väl gå själv!"
Användarens profilbild
Av Humleblomstern
Jag har fått veta att vårt barn inte kommer att bli självständigt om jag bär det så mycket.

Min mamma kollade om luftvägarna var fria ett antal gånger när min sambo bar vår son i ergon i somras (han var ganska liten då och kom långt ner i selen). Ganska förolämpande, som att vi medvetet går och försöker kväva vårt barn, eller?

Senast idag fick jag frågan "är han inte lite för tung för att bära på det där sättet nu?" när vi var på kyrkis. Jag svarade att han är ännu tyngre att bära i famnen, så sjalen är nästan en förutsättning för att jag skall kunna bära alls.
Användarens profilbild
Av Elin G
Sofie skrev:
Elin G skrev:"Det är inte bra för dem att sitta med benen sådär isär" sa en mamma till mig på ÖF förra veckan, när vi pratade lite om Junibacken (hon kunde inte gå dit, för man fick inte ha vagn därinne och man kan ju inte bära barnet i babybjörn i flera timmar, det blir ju toktungt. Jag påpekade bara att jag trodde det var lättare med sjal, i alla fall för mig).
:rofl: Jag dööööör, hon visste vad hon pratade om eller? Väldigt påläst...
Jag svarade ungefär "det är faktiskt precis tvärtom, enligt vad jag har hört"
Av anna m

:shock:
Användarens profilbild
Av Auroratiger
zandrama skrev:Vi hade en liten diskussion om bärhjälpmedel och en tjej med BB (hon är fö väldigt trevlig):
Och med tanke på att folk verkar lägga undan babybjörnarna senast nån gång runt halvåret... :hmm:

Det är förresten lite lustigt det där med att folk tror att det blir "så tungt" med sjal. Min mamma igen: "Blir det inte tungt för dig?" (att bära D i sjalen) Detta trots att hon vet att vi burit mycket när han vägrar tröstas på annat sätt - det är som om det inte går in att alternativet är att bära ändå, i bara armarna.
Ändå bar hon mig i sele när jag var bebis...
Användarens profilbild
Av Maria22
Auroratiger skrev:
zandrama skrev:Vi hade en liten diskussion om bärhjälpmedel och en tjej med BB (hon är fö väldigt trevlig):
Och med tanke på att folk verkar lägga undan babybjörnarna senast nån gång runt halvåret... :hmm:

Det är förresten lite lustigt det där med att folk tror att det blir "så tungt" med sjal. Min mamma igen: "Blir det inte tungt för dig?" (att bära D i sjalen) Detta trots att hon vet att vi burit mycket när han vägrar tröstas på annat sätt - det är som om det inte går in att alternativet är att bära ändå, i bara armarna.
Ändå bar hon mig i sele när jag var bebis...
Ja det är verkligen konstigt. Senast idag fick jag frågan om ifall det inte är tungt att bära sonen nu när han är så stor... stor och stor, 5 1/2 månad är väl inte så stort tycker jag :wink:

Men om din mamma bar dig i sele när du var liten kanske inte den avlastade så bra som en sjal och så jämför hon med det och tror att det är tungt? :?
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Maria22 skrev:Men om din mamma bar dig i sele när du var liten kanske inte den avlastade så bra som en sjal och så jämför hon med det och tror att det är tungt? :?
Kan mycket väl vara så. Jag har inte riktigt lyckats klura ut hur den såg ut (dvs var den ergonomisk eller ej) men jag vet att de bara hade den när jag var riktigt liten.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?