Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Humleblomstern
Jag har inspirerat en mamma, med en bebis på 8 veckor, att bära i sjal. Problemet är bara att hennes bebis inte alls tycker att det är en bra idé, utan skriker som en stucken gris och fäktar med armarna och benen när hon skall ner i sjalen (enligt mamman). De har provat både trikåsjal och en Tri-cotti, med samma resultat.

Jag har lite svårt att ge råd eftersom vår kille älskade sjalen från start. Är det så helt enkelt att vissa bebisar inte gillar att bäras nära i sjal, eller kan det "lossna" med tiden? Kanske en mei tai kan fungera bättre? Jag tänker mig att den är lite luftigare och så. Vad har ni för erfarenheter?
Användarens profilbild
Av verre
kanske en annan knytning är bättre?

kanske har dom provat när bebisen varit på dåligt humör.. prova igen när barnet är sovet mätt och glad.. kanske du kan hjälpa till att knyta så du ser att det går rätt till....
Användarens profilbild
Av Humleblomstern
Ja just det, hon kanske har varit gnölig redan från början när de testat. Det vet jag faktiskt inte. Hoppas bara att de inte blivit avskräckta nu utan vill testa igen!
Användarens profilbild
Av Sporttjejen
verre skrev:kanske en annan knytning är bättre?

kanske har dom provat när bebisen varit på dåligt humör.. prova igen när barnet är sovet mätt och glad.. kanske du kan hjälpa till att knyta så du ser att det går rätt till....
Håller med.
Sen ger ju övning färdighet. Mamman kanske inte är så van att knyta än heller, det kanske tar lite längre tid så bebisen hinner tröttna. Dessutom brukar man bli varm och stressad av en grinig bebis, inte så lätt att få till en bra knytning då för en ovan.
Tror både bebis och mamma måste vänja sig... :wink: :) , för faktiskt tror jag att de flesta vill bli burna.
Av belinda
Kanske kan hon göra som jag; jag har en liten Ture som hatat bärsjalar i hela sitt långa liv, om han inte får amma i dem...
Det är först nu den senaste veckan/två veckorna som han börjar kunna tycka det är lite kul att sitta i ergon (med fötterna innanför, så han kommer upp en bit) och titta sej omkring.
Så kanske hon kan prova med din hjälp att amma i nåt bärhjälpmedel? Det är förstås lättare i en sele eller mei tai.

edit: alltså han sover gärna i t ex ergon bara han får ammas till sömns i den.
Av belinda
glömde: att bebisen skriker och verkar missnöjd medan den sätts på plats ä ju en sak också, ofta blir det ju bättre om man skyndar sej ut på en rask promenad utomhus t ex.
Användarens profilbild
Av Humleblomstern
Tack för era synpunkter! Nu har jag lite förslag på saker hon kan prova. Jag tror också att övning ger färdighet, men är lite rädd att hon hinner tröttna innan knytningen sitter perfekt. Men lite knythjälp och en sömning och nöjd bebis kanske gör susen... :D
Användarens profilbild
Av zandrama
Jag tror också att hon testar det vid "fel" tillfälle, man brukar rekommendera att börja testa med en nöjd, glad, mätt och kanske lite sömnig bebis och sen när bebin sitter på plats ge sig ut på en rask promenad, och att inte stoppa in huvudet förrän de sover.
Användarens profilbild
Av marlene
zandrama skrev:Jag tror också att hon testar det vid "fel" tillfälle, man brukar rekommendera att börja testa med en nöjd, glad, mätt och kanske lite sömnig bebis och sen när bebin sitter på plats ge sig ut på en rask promenad, och att inte stoppa in huvudet förrän de sover.
:iagree:

Bänglar det, lägg undan sjalen en stund och prova igen när bebisen är nöjd :D
Användarens profilbild
Av zero.sara
:iagree:
fel tillfälle och mamma som blir stressad av ledsen bebis är ingen hit.
Been there, done that :)

Kanske det beror på knytningen, J hatade att ligga i vagga (= gallskrikande bebis), men älskar att åka sjal i omslutet X. Men det skulle vara sittställning, ligga det kunde hon göra i vagnen eller sängen. (Och det var ju det hon inte ville göra just då :lol: )
Av Gummi
Prova att ha benen och armarna på olika sätt säger jag. Min lille gillar att ha benen på ett visst sätt i Sinon, han blir även glad ifall man flyttar hans armar till sidorna av min kropp då han vaknar till i sjalen.
Användarens profilbild
Av Humleblomstern
Det är omslutet x som de har testat. Jag har visat en gång, och då var bebisen faktiskt nöjd... Det borde inte vara en engångsföreteelse ju. Nej, jag skall försöka peppa dem att prova igen. Som det är nu går de och bär bebisen i famnen hela tiden, inte något fel med det, men ganska opraktiskt i längden.
Användarens profilbild
Av marlene
Humleblomstern skrev:Det är omslutet x som de har testat. Jag har visat en gång, och då var bebisen faktiskt nöjd... Det borde inte vara en engångsföreteelse ju. Nej, jag skall försöka peppa dem att prova igen. Som det är nu går de och bär bebisen i famnen hela tiden, inte något fel med det, men ganska opraktiskt i längden.
Det kanske fungerar bättre med nånting som inte sitter så hårt som en sjal, tex en ringsjal eller en sele
Användarens profilbild
Av Humleblomstern
marlene skrev:
Det kanske fungerar bättre med nånting som inte sitter så hårt som en sjal, tex en ringsjal eller en sele
Hm, ok. Ja, jag har ju några ringsjalar som de kan låna och testa med... Tyvärr har jag bara en Ergo , och den är hon ju för liten för ännu. Vad finns det annars för selar för så små bebisar? I min ursprungsfråga funderade jag över Mei Tai, tror du att det kan vara ett alternativ, eller sitter de lika trångt i en sådan som i en sjal?
Användarens profilbild
Av marlene
Humleblomstern skrev:
marlene skrev:
Hm, ok. Ja, jag har ju några ringsjalar som de kan låna och testa med... Tyvärr har jag bara en Ergo , och den är hon ju för liten för ännu. Vad finns det annars för selar för så små bebisar? I min ursprungsfråga funderade jag över Mei Tai, tror du att det kan vara ett alternativ, eller sitter de lika trångt i en sådan som i en sjal?
Det är nog inte lika trångt, men visst kan man prova ergo tidigare än vad rekommendationen är tex såhär (länkar från babyboden)
Bild
Det är nog ingen höjdare nån längre stund men för att prova funkar det säkert
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?