Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Skulle vara lite kul att läsa om de värsta kommentarerna, som ni som bär i sjal/ergonimisk sele, har fått.

Till mig kom det fram en gammal tant och sa till om att jag absolut inte fick ha bebisen "hängandes sådär" för långa stunder eftersom det inte var bra för hans rygg! :shock:
(Jag hade sonen i grodposition på magen i Sinon.)
Användarens profilbild
Av verre
du gör barnet alldeles för mammig, du måste avvänja honnom med det, ska du bära på han till han är 15, eller. Nä du måste vänja honnom med vagn, att han skriker gör väll inget, låt han skrika det dör han inte av...

jag visste inte vad jag skulle svara jag stod :shock: jätte länge. sedan sa jag något i stil med att jo , jag ska bär han till han är 15 och han kommer bli en sådan trygg kille, att han är mammig gör inget, jag är ju hans mamma.. eller något sådant..
Av Sofie
Hm, har väl fått samma kommentarer som alla andra.
Men den roligaste :? måste väl vara när vår bvc-ssk sa till mig när W var 8 mån (!) "han får väl vara på golvet också?" med lätt bekymrad min. :shock:
Jag sa bara "ja, det är klart!" Men tänkte " nääe, jag bär min tolvkilos bebis 24 h per dygn :roll: " öööööh...

Men hon är så snäll annars (läs lägger sig inte i :wink: ) så jag bryr mig inte.
Användarens profilbild
Av Kusmi
Inte jag men en annan sjalare:
-Jag bär för det mesta han gillar inte vagn (typ)
-Anvnder du inte vagn när du går och handlar...
-Nej!
-Men du har väl babyskydd... (öhhh klart hon har)
Användarens profilbild
Av Monnis
Vanligaste kommentaren jag fått är nog "men kan bebisen verkligen andas ordentligt? Får han/hon tillräckligt med luft?" och då har jag burit i Sino. Har inte fått några dumma kommentarer (än :roll: ) när jag burit i vävd sjal.

Fast jag brukar glänta lite ibland och kolla så att han verkligen får lite frisk luft och det inte blir alltför varmt i sjalen, så helt obefogad kanske inte frågan är för de som inte känner till något om bärande alls.
Av Corpset
"Det är ju förfärligt om man bär omkring på dem för mycket, de lär sig aldrig krypa eller gå, jag har en vän vars svägerska är från Filippinerna och hennes ettåring varken går eller kryper, och det är väl för att hon bär barnet så mycket" - sagt av en släkting som inte visste att vi bar i sjal/sele.

Sen har vi blivit stoppade av en främmande gubbe som försökte få fram att hon inte kunde andas och att hon skulle stanna i växten. (bli kortväxt)

Annars är det väl det vanliga, att de blir bortskämda.
Användarens profilbild
Av Blackbabe
Det är mest maken som får kommentarerna

"Stackars barn" och en tant som skällde för att vi inte hade någon mössa (knappast nödvändigt när man ändå stoppar in huvudet innanför tyget9 är väl de grövsta.
Användarens profilbild
Av Linnea
schmut skrev:
  • du är inte från Afrika,
vad vet h*n om det :wink:
Användarens profilbild
Av Innana
"Du kommer att skada ryggen på dig själv och barnet kommer att få eksem, synd på så fina flickor!!"

...sagt av tant på tunnelbanan när E var ett halvår. Tänk om jag skulle möta henne nu när E är dubbelt så tung och har vinterkläder också? :roll: ...
Användarens profilbild
Av milimani
Den värsta kommentaren jag har ¨fått är: Är det inte svårt att knyta?

Så med andra ord har jag mest fått positiva reaktioner :D
Användarens profilbild
Av Ullegulle
Vilka galna kommentarer folk får.. :lol:
Det värsta jag har hört hitills är nog min svåger som menade att det var pga. bärandet som hon inte ville åka i bilstolen.
Jag: Det var jobbigt när vi bilade från Norge, hon skrek men slutade så fort vi stannade och tog upp henne.
Han: det är ju inte så konstigt, hon har blivit bortskämd. (allvetande min påklistrad)
Jag: Barn ska vara bortskämda. och föresten så blir man inte bortskämd av kärlek och närhet, man blir bortskämd av materiella ting.
(jag fnös innombords och sneglade på den kaffebryggare han köpt för 6000:-)
Av surftrollet
"Har du tänkt på att du hindrar honom motoriskt med den där?"
Användarens profilbild
Av emelie
Katharina skrev:Den värsta kommentaren jag fått var nog inte om sjalen men om amning i sjalen.

"Min man är glad att jag inte har sånna där hängbröst som du har"

Den kommentaren sitter som en ångestryggsäck.... Allt annat har jag lyckats skaka av mig och inte lagt på minnet.
:shock: :shock: :x :evil:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?