Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Artep
Jag funderar på en vävd sjal efter att ha burit i min moby. Hur lång sjal behöver jag som är ganska petite?
Har läst på tex edenbaby att man klarar de flesta knytningar med en 4,7 m men om man är liten går det oxå bra med 4,2.
Klarar man dubbelt omslutet kryss(eller vad det nu heter) med en 4,2 om man är liten?
Hur länge kan man ha en kortare sjal(storlek på barnet)?
Användarens profilbild
Av mari_tres
Du borde klara omslutet x med en 4,2 för jag gör det =) Jag är storlek 42/44 ungefär och kan knyta omslutet med en 4,2 med nöd och näppe 8)
Användarens profilbild
Av svas
Jag är själv liten (160, storlek s-m) och köpte därför 4,2 som första sjal. Den funkar bra i längd. Men, ett litet strategiskt tips... Köper du en dyr sprillans sjal, kan det kanske vara smart att ändå köpa 4,7 eftersom sjalen då troligen blir lättare att sälja begagnad (=fler potentiella köpare). Kanske en trist anledning men ändå.
Användarens profilbild
Av annemi
4,2 räcker om du knyter sjalen bakom ryggen när du bär i omslutet fram. Själv vill jag ha knuten fram så när jag bär i omslutet på magen så behöver jag 4,6 (el 4,7). För ryggbärning använder jag 4,2-sjalen.
Av Artep
Tack för synpunkterna!
Användarens profilbild
Av Scharlott
Skulle också råda dig till att satsa på en bärsjal i längden 4,6 m (eller 4,7). Själv har jag klädstorlek 34 och kan knyta x-omslut med en 4,2 med knuten på ryggen, och om jag knyter riktigt tight gick det att knyta en 4,2 fram på magen den sommaren J var 1 år. Knöt då i de yttersta ändarna :wink:
Användarens profilbild
Av Mrs Data
Håller med Annemi, jag köpte också kort för att det står att det räcker men hur praktiskt är det att ha knuten på ryggen? Nu måste jag istället knyta i sidan för att kunna sitta på en stol och det gör knytningen mindre stadig än om det hade räckt till magen. Dessutom skulle jag aldrig våga eller klara att justera knuten med barnet i när jag har den på sidan.

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?