Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Helen
jag har en 788 ( tror jag, är hemma nu)
Min har vid ett par tillfällen gått rakt igenom plasten upp till när den inte klarat kraften. Jag sydde badkappa den ena gången vet jag. Det var någon skruv som lossnade som de fick fixa och ställa rätt.

Det var något problem med att något i motorn satte sig, jag lämnade in den och de sa att jag använt den för lite, att den stått stilla för mycket. ( jag hade inte använt den mycket då)
Den gick sönder igen på samma sätt efter 2 t-shirt. De fixade den på garantin av förra arbetet. Sedan dess har den gått som en klocka.

Enligt min symaskinsgubbe, är det en av de bättre maskinerna.
Användarens profilbild
Av florin
Ingen aning om vilken maskin det är men har lite råd inför provsömnaden.

-Ta reda på maskinens bakgrund. Tex inköpsår och hur mycket den är använd.
-Är den servad nångång?
-Finns instrutionsbok?
-Be säljaren ta bort alla trådar och trä om den så att du får en uppfattning om hur pass svår-trädd den är och så att du får se hur man gör.
-Ta med de tygkvalitér du brukar sy i eller vill kunna sy i. Provsy i alla bitar och se till att få veta hur maskinen ska ställas in för de olika tygerna.
-Granska sömmarna. De ska vara jämna och fina. Om instruktionsbok finns så titta i den om det finsn bild på hur sömmen ska se ut.
-Pruta!!!!!
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Hur har det gått Fryle?
Användarens profilbild
Av Fryle
Sockertopp skrev:Hur har det gått Fryle?
Säljaren och jag går om varandra i försöken att få kontakt via mail och telefon. Förhoppningsvis ska jag dit ikväll och titta på den. Är tvåtusen rimligt om den är ok?
Användarens profilbild
Av Fryle
Fryle skrev:
Sockertopp skrev:Hur har det gått Fryle?
Säljaren och jag går om varandra i försöken att få kontakt via mail och telefon. Förhoppningsvis ska jag dit ikväll och titta på den. Är tvåtusen rimligt om den är ok?
Nu blev detta tyvärr uppskjutet, jag hoppas få kommma dit i morgon eller helgen, återkommer,
Användarens profilbild
Av Fryle
Nu har jag köpt den! (det är en 788) Det känns som om jag fått en ok maskin till ok pris. Nu ska jag fördjupa mig i instruktionsboken och försöka låna något om overlocksömnad på biblioteket...

Tack för tipsen jag fått av er!
Användarens profilbild
Av Fryle
florin skrev:Grattis till din nya maskin! Hoppas du får mycket nöje med den :D Bästa sättet att lära sig är att öva, öva och öva. Ser fram emot att se vad du åstakommer framöver :lol:
Jo, jag ser fram emot att trä och provsy. När det blivit något mer än provlappar ska jag visa upp det.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?