Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av dolvis
Hej!

Jag har just sytt en bärpåse av ett precis lagom stadigt bomullstyg. Den fick jättebra passform, men det som oroar mig är att det verkar som om kanten på "sittdelen" skär in ganska mycket i knävecken på dottern. Brukar det bli så? Kan det avhjälpas? Är den inte så bra i passformen som jag trodde?
Användarens profilbild
Av jag71
Klagar inte tösen så tror jag att det mest är du som lider av det. :wink: Skrutt hade en period då jag tyckte att han fick röda märken av långsjalen på ryggen men det brydde inte han sig om så jag försökte strunta i det jag också.
Användarens profilbild
Av dolvis
Hm. Lite svårt att avgöra om hon bryr sig om det eller inte, hon vill ju inte alltid sitta där, men varför är ju lite svårt att veta. Min undran är mest om det är så det SKA vara eller om det finns nåt sätt att undvika det, från er vana pås-användare.
Användarens profilbild
Av Kusmi
Mamasamueli skrev:Jag sydde flera bärpåsar enligt "recept" som jag hittade här och var, där över- och underkanten så att säga är lika långa, och så är det en utbuktning i mitten. De funkade aldrig :x så tills lut gjorde jag såhär: Jag gjorde en knytning med kortsjal som kändes bra (ringsjal går nog också bra), och så tog jag av den utan att knyta upp. Sen mätte jag överkanten, underkanten och mitten, och det visade sig att den inte alls skulle se ut som ett ) utan som ett J typ! Alltså underkantsmåttet och mittenmåttet var samma, överkantsmåttet var mindre. Jag syde en bärpåse efter de måtten som blev perfekt! :D Används mycket flitigt vid kort-bärning! :app: Och inga röda märken. :tumsup:
Superbra tips!
Användarens profilbild
Av dolvis
Aha! Det låter ju som om ett J skulle innebära mindre inskärning i knävecken då! Enda krånglet är att man då måste hålla ordning på vad som är uppåt och neråt på påsen.

Jag tror jag får ta och mäta på min sydda bärpåse och anpassa därefter vid nästa försök, för ringsjal har jag ingen och kortsjal blir jag - eller kanske min oförstående dotter som ärvt sin mors tålamod ggr 4 -inte vän med.

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?