[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/alfredoramos/seometadata/event/listener.php on line 114: Undefined array key 9826
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/alfredoramos/seometadata/event/listener.php on line 114: Trying to access array offset on value of type null
Kortsjal - sjalbarn.se

Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Anso
Jag måste erkänna-jag tyckte faktiskt att vi behövde en sjal till. :)
Har nu en kort Hoppediz och TRO DET ELLER EJ den går faktiskt rätt lätt att knyta och korrigera eftersom tyget är så smidigt och stretchigt. Lätt att tighta till överkanten genom att "flippa ner" den del av tyget som ligger över axeln ner mot överarmen.

Min man sa - den där har jag inte sett förut ?!
Inte?!!! sa jag.
/Anso :D
Senast redigerad av Anso den mån feb 21, 2005 08:14, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Av Jennelii
Ursäkta om jag frågar men hur gör man med en sån? En kort?
Användarens profilbild
Av Anso
Hejsan!
Titta in på www.barabarn.se och titta i deras bildgalleri så får du se.
Man knyter "helt enkelt" en knut på sjalen i lämplig längd.
Ger inte samma möjlighet till finjustering som med en ringsjal men nu rackarns har jag fått till en knytning som fungerar bra.
/Anso
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Katharina skrev:Jag gillar att man kan ha knuten bak och få mycket heltäckande tyg fram runt barnet. Med ringsjalen så smalnar det ju av mot ringarna. Fast ringsjalar är naturligtvis också bra. Man måste helt enkelt ha båda ;-)
Det finns väl egentligen inget som säger att man MÅSTE ha ringarna fram på ringsjalen. Man kan väl ha hela sjalen bak och fram och ha dem på ryggen istället, men då försvinner förståss hela grejen med att rinsjalar är så lätta att justera! :wink:

Annars lät det ju som en bra ide att ha både sorterna också! :lol:
Användarens profilbild
Av Helena
Anso skrev:Jag måste erkänna-jag tyckte faktiskt att vi behövde en sjal till. :)
Har nu en kort Hoppediz och TRO DET ELLER EJ den går faktiskt rätt lätt att knyta och korrigera eftersom tyget är så smidigt och stretchigt. Lätt att tighta till överkanten genom att "flippa ner" den del av tyget som ligger över axeln ner mot överarmen.

Min man sa - den där har jag inte sett förut ?!
Inte?!!! sa jag.
/Anso :D
Det där med att flippa överkanten, kan man väl inte göra med bärabarn-sjalen. Jag har inte sett det på några bilder, den är kanske för ostretchig.
Alltså nu måste ju jag också börja köpa lite sjalar igen, det var ju flera månader sedan sist, har inte köpt en enda sjal det här året. :D

Vilken färg blev det på den korta?
Användarens profilbild
Av Anso
Hej Helena!
Ja, jag TROR oxå att det är lite för stumt Bära Barn tyget för att kunna flippa det över axeln. Jag hann ju göra om min till ringsjal innan jag kom på flipptricket....

Färg-jag tog en London-mörkbrun (med ev.lätt dragning åt grått) och svarta storkkonturer (ca 5 cm höga) tryckta på ena sidan av tyget. Jättcoolt! Använder den faktiskt som sjal till mig själv när den inte är "sjalknuten". Fungerar säkert bra som sommartäcke i vagnen eftersom den går i brunt oxå!(om jag nu ska använda den igen....)
/Anso
Användarens profilbild
Av Fiffi75
Anso! Kan du knyta enklasten ryggsäcken med den? (knuten direkt på ryggen)
Användarens profilbild
Av Anso
Fiffi75 skrev:Anso! Kan du knyta enklasten ryggsäcken med den? (knuten direkt på ryggen)
Ska testa ikväll-återkommer!!
/Anso
:D
Användarens profilbild
Av Anso
Katharina skrev:Nu har jag beställt en hoppediz, kortaste varianten i färg Nairobi :-D Måste ju få var med i hoppediz-gänget ju :-D
Välkommen i Hoppisgänget du!!
Du får väl oxå skicka en en bild till Hoppediz och hoppas på en docksjal !!
I morgon ska jag visa Hoppisen på öppna förskolan - vi får väl se om det blir någon mer i det "gänget".
Var förresten där idag oxå och fick lite nyfikna blickar när jag började att sjala in mig och Hanna för att gå hem.
/Anso
8)
Användarens profilbild
Av Anso
Fiffi75 skrev:Anso! Kan du knyta enklasten ryggsäcken med den? (knuten direkt på ryggen)
Jäpp nu har vi testat. Min man hjälpte till för Hanna är ju rätt liten ännu för sådana här "vådligheter".
MEN - det gick bra, jag flippade ner tyget över axeln och så blev det rätt stadigt. Jag skulle väl inte vilja bära så här någon längre tid pga att det blir tungt för axeln. Lite kortbärning på ryggen kan det nog vara OK för.
/Anso
Användarens profilbild
Av Fiffi75
Ja vad bra! Jag har provat med Bära barn sjal och den räckte men Hoppedizenger ju efter mer och borde därför funka bättre till Ryggsäcken som snabbbärning men då är den ju lite kortare så jag var inte säker. En snabb ryggsäck är perfekt t.ex. på lunchställen där man ska hämta maten vid en buffé. Nu kan man ju inte lämna henne i stolen och inte heller på golvet. Och det är inte alltid man kan passsa varandras barn heller.
Användarens profilbild
Av Anso
Fiffi75 skrev:Ja vad bra! Jag har provat med Bära barn sjal och den räckte men Hoppedizenger ju efter mer och borde därför funka bättre till Ryggsäcken som snabbbärning men då är den ju lite kortare så jag var inte säker. En snabb ryggsäck är perfekt t.ex. på lunchställen där man ska hämta maten vid en buffé. Nu kan man ju inte lämna henne i stolen och inte heller på golvet. Och det är inte alltid man kan passsa varandras barn heller.
UUAAAA!
Jag gjorde ju ingen ryggsäck kom jag just på utan bara över ena axeln. Och nu har bebben somnat!!
Jag har knappt sovit på två dygn så hjärnan är lite mör....
Ska testa i morgon igen!
/Anso :?
Användarens profilbild
Av Anso
Sådär jag, nu har jag kopplat in hjärnan igen dvs har fått sova en sammanhängande timme inatt!

Hivade upp Hanna i pyjamas imorse på ryggen och försökte mig på en ryggsäck men en Hoppediz 2,5 och svaret är:
Jag kan inte korsa tyget under hennes ben och knyta på magen. (Hanna ca 68 cm och 7,5 kg) Ev. kan jag väl få henne lite högre upp på ryggen och knyta lite hårdare men jag tror inte att jag kan knyta fram i alla fall.

Däremot så knöt jag direkt under hennes rumpa dvs knuten på min rygg och då gick det men jag hade inte så mkt tillgodo på tyget ska jag säga - ngr cm på värje ände....

/Anso
:D
Användarens profilbild
Av Fiffi75
Ja men vad schysst att du testade. En sån knytning räcker ju bra som snabbknytning. Inget man bär länge men en stund så. Vad bra då vet jag. Hmmm kanske måste köpa en sån i alla fall då... Ska man vänta till vårkollektionen? Inte så länge kvar till den kommer. April var det ju...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?