Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av jag71
sparkler skrev:Jag har cyklat ett litet stycke och hade E på magen i sjal. Tyckte det känndes som jag hade mer koll på honom på magen än om han skulle suttit på ryggen. Att ramla själv är jag inte rädd för men övrig trafik kan man ju inte göra något åt (men man kan gå när man ska korsa en gata, osv) och väglag (skulle kanske inte cykla den här årstiden).
Det funderade jag aldrig på, att ha skrutt på magen vill säga. Dem gånger jag trillat/cyklat omkull så har jag slagit mig (ianta alltid men mer ofta än inte alls) i magen. Så jag såg hur skrutt slog i ryggen i styret och totalförstörde ryggen. MEn det är ju jag. Ni ser! Alla tycker tänker och resonerar vi olika. Ser risker på olika sätt.
Användarens profilbild
Av 4ungar
jag71 skrev:
demalebe skrev: detta har varit tal om förr o man får inte cykla med barnet fast på sig :roll:
Vem säger det? När jag frågade polisen om det så fick jag till svar att det var upp till mig. Däremot vet jag att jag läst "krocktester" med barn i bärstol på ryggen och det rekomenderas absolut inte då barnet inte sitter fast. Polisen sa att så länge barnet inte sitter så att det kan falla av om man trillar eller blir påkörd så är det upp till mig. Fast jag vet inte mer än vad den polisen sa och poliser är ju bara människor så det är klart han kan ha haft fel.

Sen har jag aldrig trillat så jag har hamnat på rygg dem gånger jag trillat på min cykel. När jag blev påkörd så slog jag i mig i bröstet och skadade höften men ryggen fick jag inte en skråma på.
vid förra diskussionen fanns det en länk till ett dokument, om det var på trfiksäkerhetsvärket eller nån lagtext vet jag inte, men där stod det så i alla fall....det kanske är ändrat sen dess vad vet jag. :roll:
Användarens profilbild
Av asa
Jag har ramlat och slagit i både mage och rygg när jag cyklat. Jag skulle aldrig sättta L i sjalen och cykla. Tänk om man skulle ramla på honom, han skulle inte klara av tyngden av en vuxen människa. Cykelsadlarna som finns på marknaden är designade för att skydda barnet och det känns säkrare att ha en sån. Tycker jag.
Användarens profilbild
Av zero.sara
Om man inte vill ha barnet i sadel bakom sig så finns det ju cykelsadel att monterar på framhjulet så att barnet åker baklänges och kan ha ögonkontakt med den som cyklar. Funkar bra med små barn (sitsens ryggstöd är lägre än på en vanlig) man har full koll på dom.

Jag kommer inte cykla med J i sjalen, mest för att hon ålar, slänger sig bakåt och åt sidorna och jag tycker det känns tryggare att ha henne i en cykelsadel. Men det får vänta till våren :) Vinterhalvåret cyklar jag inte alls.
Användarens profilbild
Av bani
Det är olagligt, eftersom det stadgas att man ska ha lämplig cykelsits när man skjutsar barn (nåt sånt). Det är naturligtvis också jättefarligt - de allra flesta cykelolyckorna är singelolyckor som beror på dålig vägbana, halka eller dylikt. Inte ens jag, som är väldigt slapp med säkerheten, skulle göra det. Även om jag varit frestad, för det är superjobbigt att känna sig så låst. Varför kan det inte finnas cykelsitsar även för bebisar? :(
Användarens profilbild
Av sparkler
bani skrev:Varför kan det inte finnas cykelsitsar även för bebisar? :(
Fick veta av NTF att det inte finns för att barn under ett år kan tappa andan när de får vinden i ansiktet. Det var också därför jag valde att ha E på magen i sjal när jag cyklade.
Användarens profilbild
Av bani
Jamen serru, jag har då i huvet skissat på en sits med någon sorts vindskydd för bebisar. Juh. Borde inte vara så svårt att uppfinna en sån tycker man. 8)
Användarens profilbild
Av sparkler
bani skrev:Jamen serru, jag har då i huvet skissat på en sits med någon sorts vindskydd för bebisar. Juh. Borde inte vara så svårt att uppfinna en sån tycker man. 8)
Du har ju redan upfunnit! Bara att köra ut på marknaden. Jag håller utkik! :)
Användarens profilbild
Av bani
Precis! :lol: Nä, men vi konsumenter får väl börja ställa krav. Fler Christianiacyklar tack, så man kan storhandla och frakta barn, och cykelsitsar för bebisar, modell bilbarnstol ungefär med regn och vindskydd - monteras fram så man har ögonkontakt. :mrgreen:
Användarens profilbild
Av Fenomena
Jag skulle absolut inte göra det. Det är så lätt hänt att cykla omkull. Trottoarkanter, isfläck, lövhalka (för att citera SL), grus, andra trafikanter, nåt som fastar i hjulet osv. Då vill jag hellre att cykelsitsen tar smällen än barnet. Och innan A kunde sitta i sitsen så gick jag hellre, eller tog bussen.
Användarens profilbild
Av jag71
Jag kanske är rejält dum men jag har varit på väg att halka i vår trapp ett flertal gånger då jag burit dem två små. Jag känner mig alvarligt mer rädd för att bära ner dem för trappen än vad jag var för att cykla med skrutt på ryggen.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?