Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av boosten
Jag bär en tvåmånaders (ca 5,5kg) i en moby, men har nu överansträngt axlarna verkar det som, det gör ondast när jag "rullar" bak axlarna. Jag har ju iofs burit riktigt mycket och länge, oftast sover liten i tre-fyra timmar på dagen medan jag promenerar och går på stan el dyl.

Gör jag fel? Eller bör man kanske inte bära så länge åt gången? Borde jag redan byta sjal?

Det pratas ju inte så mycket om sånt här här, är jag ensam som får lite ont?
Användarens profilbild
Av trollmamma
boosten skrev:Jag bär en tvåmånaders (ca 5,5kg) i en moby, men har nu överansträngt axlarna verkar det som, det gör ondast när jag "rullar" bak axlarna. Jag har ju iofs burit riktigt mycket och länge, oftast sover liten i tre-fyra timmar på dagen medan jag promenerar och går på stan el dyl.

Gör jag fel? Eller bör man kanske inte bära så länge åt gången? Borde jag redan byta sjal?

Det pratas ju inte så mycket om sånt här här, är jag ensam som får lite ont?
Tänker på 2 saker spontant !!
Det kan vara så att du känner att knytningen sitter löst o då spänner du dig o drar upp axlarna. :)
Jag har ju aldrig haft en trikå sjal men dem är väl till 5-7kg för dem är ju lite väl elastiska se'n :roll:

Du borde testa en vävd mest för att känna om det är det .

strecha är bra när man har burit länge, det kan ju vara träningsverk.

När du bär så dra ner o bak axlarna så du inte spänner dig för att du vet att du kommer ha ont se'n :roll: :wink:
Användarens profilbild
Av diddeldi
har du bra hållning när du bär i sjalen? det är viktigt att sträcka på ryggen och dra bak axlarna för att det inte ska belasta fel. det är också viktigt att tyget är jämnt utspritt så att det inte trycker någonstans.

du kanske kan gå på en sjalträff och prova vävd sjal? det kan hända att du tycker att det är bekvämare redan nu.
Användarens profilbild
Av Aurian
Jag kan bara hålla med trollmamma och diddeldi!

Se till att knytningen inte är för lös, att tyget är ordentligt utspritt(och inte snurrat) och att du har bra hållning.

Jag skulle nog satsa på en vävd sjal redan nu om jag var du!
Användarens profilbild
Av Helena
Det borde inte göra ont eller vara tungt, men det är ju svårt att säga vad som är felet. Jag fick ont i axlarna när jag hade trikåsjal ifall jag knöt för hårt, men det verkar inte vara ett så vanligt problem. Det blev bättre av att jag såg till att ha korset aningen lösare, medan jag hade smokingbältet väldigt tajt. Då satt barnet bra i sjalen med hjälp av det tajta smokingbältet, men det tryckte inte så på nacke och axlar på mig när jag hade korset lite lösare. Men det är ju inte säkert att det är ditt problem, det kan ju vara att du spänner dig på något vis som de andra skrivit. Det kan ju hända att man blir lite nervös när man ska ut med sjalen och gå också. Bär du ofta en ryggsäck när du tar sjalen, ibland kan ryggsäckar trycka på axlarna.
Användarens profilbild
Av Helena
Froggie skrev: Se till att knytningen inte är för lös, att tyget är ordentligt utspritt(och inte snurrat) och att du har bra hållning.
Är det bara jag som missförstår det där med att knyta hårt. Säger någon till mig att sjalen ska vara hårt knuten, så surrar jag fast den på min kropp. Jag kunde ju knappt andas när jag knöt trikåsjalen i början för jag trodde att man skulle dra åt så fruktansvärt hårt. :lol:
Användarens profilbild
Av boosten
trollmamma skrev:
Tänker på 2 saker spontant !!
Det kan vara så att du känner att knytningen sitter löst o då spänner du dig o drar upp axlarna. :)
Jag har ju aldrig haft en trikå sjal men dem är väl till 5-7kg för dem är ju lite väl elastiska se'n :roll:

Du borde testa en vävd mest för att känna om det är det .

strecha är bra när man har burit länge, det kan ju vara träningsverk.

När du bär så dra ner o bak axlarna så du inte spänner dig för att du vet att du kommer ha ont se'n :roll: :wink:
Jo jag har försökt att dra bak axlarna, men det är ju iofs _efter_ det att jag fått ont och börjat "felsöka", så det kan ju vara så enkelt.

Och en vävd sjal är på väg, Ines ska få den i julklapp tänkte jag, så snart ska jag prova det! :)
Användarens profilbild
Av boosten
diddeldi skrev:har du bra hållning när du bär i sjalen? det är viktigt att sträcka på ryggen och dra bak axlarna för att det inte ska belasta fel. det är också viktigt att tyget är jämnt utspritt så att det inte trycker någonstans.
ja det är ännu ett möjligt fel jag kan ha gjort, att det blivit knöligt längst in mot nacken och att det blir jobbigt därför. Men jag fattar som inte hur det ska bli annars, sjalen är ju så mycket bredare än mina axlar! :roll:
Användarens profilbild
Av Jennelii
Du skulle frågat mig idag ju :wink:
Användarens profilbild
Av boosten
Jennelii skrev:Du skulle frågat mig idag ju :wink:
Hmm.. Sant. Som om man skulle komma ihåg det då.. :? Kul att träffas förresten! :)
Användarens profilbild
Av Jennelii
Ja...var ju bara tvungen att gå fram, reagerar så knäppt när man ser en sjal =)
Användarens profilbild
Av Helena
boosten skrev: ja det är ännu ett möjligt fel jag kan ha gjort, att det blivit knöligt längst in mot nacken och att det blir jobbigt därför. Men jag fattar som inte hur det ska bli annars, sjalen är ju så mycket bredare än mina axlar! :roll:
Dra bort sjalen från halsen, dra ut den så långt det går, ända ner till armbågen och vik sedan upp den igen så att den ligger dubbelt på dina axlar. Fast det ser ju ut som du gjort så på din avatar.
Användarens profilbild
Av karinmaria
Vänta inte till jul med den vävda!
Jag har nyligen fått hem en Didymos till min 2-veckorstjej (hon väger max 4 kg) och jag tycker redan att den är skönare än Mobyn. Mobyn är mysig, visst, men Didyn är klart stabilare och grymt mycket snyggare (Iris!).
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?