Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mexanemma
Hej!

Jag bär alltid min minsting och snart 9 mån gamla Martha i min rebozo, men häromdagen när vår 2 1/2-åring Hannah somnat i bilen och vi skulle in i en affär föreslog jag att jag kunde provbära henne i dubbeltX-omslut för att inte väcka henne, och för att inte trötta ut maken, och jag lyckades "stoppa ner" henne utan att hon vaknade, och gick runt i affären typ en halvtimma utan att bli särskilt trött. Hon är 90cm lång och väger ca 12kg, och normalt sätt bär jag inte på henne några längre stunder och hon har aldrig blivit buren i sjal.
Men med dubbeltX-omslut på magen hängde hennes ben ner på mina ben och var lite i vägen när jag skulle gå. Blir det så, eller knyter man större barn i så fall högre upp på magen eller helst på ryggen? Folk tittade lite konstigt, och på väg till bilen efter affären så vaknade Hannah och sa på spanska att hon ville bli nersläppt, för hon trodde av vana att det var min man som bar henne! (hon pratar svenska med mig)
Måste säga att Martha också tittade avundsjukt och med efterlängtade blickar på sjalen när hon satt där i kundvagnen, så hon visste att det var hennes plats som syrran satt på!
Användarens profilbild
Av Helena
Jag tycker nog inte att benen direkt blir ivägen ifall jag bär Miles på magen, han är lite över två år. Benen ska ju slingra sig om bärarens kropp, drog du ut benen ordentligt så att de liksom hamnade i grodställning.

Att huvudet är i vägen känner jag igen, det är nog inget att göra åt, man kan ju försöka att eventuellt bära barnet lite lägre ner. Det är ju kanske lite knepigt att få upp barnet på ryggen när det redan sover, annars är väl det bästa platsen för ett större barn. Ska jag bara bära Miles en liten stund går det också bra på höften, då ser jag bättre.
Användarens profilbild
Av melles mamma
jag bar melle uteslutande i x-omslut fram tills i sommras då han blev två år (15kg/ 90cm) nu bär vi nästan enbart på ryggen för att han vill det. Men det enda som var/är i vägen vid bärning på mage är hans huvud. Så det kan nog ha varit så att hon satt för långt ned....eller så är det bara en vanesak :wink:
Användarens profilbild
Av Tiz
Ville är 82 cm lång. Hans ben är inte ivägen däremot hans huvud. Prova att knyt högre upp ;) Jag brukar roa mig med att pussa Ville i pannan 8)
Användarens profilbild
Av Alven
David är ungefär så lång han också, och mycket tyngre... Ändå bär jag fram ibland, mest för att det är mysigt. Jag tycker inte alls att benen är ivägen, dem har han ju liksom runt min midja.
Användarens profilbild
Av sus
Jag har knutit upp min Lisen som är 3,5 år 100cm och 16 kilo på magen en gång, mest för att testa och då hamnade hennes ben inte i vägen. Hon satt med uppdragna ben så att hon hade knäna utanpå mina höfter och smalbenen hängande utanför mina ben.
Användarens profilbild
Av Helena
Man brukar ju säga att man ska ha barnets rumpa i navelhöjd, men med ett större barn kan man väl sänka ner det litegrand. Men bär man väldigt lågt så tror jag att det blir tungt.
Användarens profilbild
Av Suskiv
Benen är inte i vägen även om jag bär Tova på magen, men därmot hamnar huvudet högt.
Användarens profilbild
Av mexanemma
jamen så dum jag är :) Benen var i vägen för att jag inte hade dem direkt runt min midja utan mer hängande neråt lite åt sidorna. Jag kunde ju öppnat rebozo-tyget mer och kunnat flytta benen så även om hon sov, men då vet jag det! Antagligen satt hon också för långt ner!

/Emma i Mexiko
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?