Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av ZaZi
Så där ja!

Äntligen klar, och det en hel dag innan deadline! :lol:

Ja, själva kalendern har varit klar i några veckors tid, för jag var så rädd att jag inte skulle få ihop 24 olika motiv som lät sig sys som applikationer. :roll: Nä, man ska inte göra det lätt för sig... :lol:

Men det svåraste var nog ändå att hitta 24 vettiga saker att fylla den med! I denna kalender är det bla: tärnljus (nr 13 :wink: ), pepparkaksformar (2:e, vi ska adventsbaka peppisar), hårspännen, pixiböcker, reflex, träpennor, minidocka, kläder till dockan, strumpor osv.

Ursäkta bildkvalitén, min kamera vill gå i pension.

Så här ser den ut utan paket:

Bild

& så här ser den ut med paket & Signe:
Bild
Bild

Vad tror ni, kommer hon kunna hålla sig från att plundra den? :lol:
Användarens profilbild
Av binaem
wow :shock: SUPERDUPERFIN!!! :D
Användarens profilbild
Av Bina
ååh vad fin :love:
Användarens profilbild
Av Måsen
Ojojoj! :shock:
Om Sigge kan hålla sig från att plundra den så kan jag komma och göra det istället. Vilken dröm! Vad fint du har gjort! :love:
Användarens profilbild
Av Buscilla
Superfin :love:

En I-landsfundering jag har kring dessa (superfina) kalendrar är hur det känns på julafton när man har fått så många paket under nästan en hel månad? Hur blir förväntningarna på självaste julafton? Sorry, vill inte vara en "tråddödare" Zazi, din kalender är verkligen megafin.
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Ååååååh vad fin! :love:
Användarens profilbild
Av ZaZi
Buscilla skrev:Superfin :love:

En I-landsfundering jag har kring dessa (superfina) kalendrar är hur det känns på julafton när man har fått så många paket under nästan en hel månad? Hur blir förväntningarna på självaste julafton? Sorry, vill inte vara en "tråddödare" Zazi, din kalender är verkligen megafin.
Det finns faktiskt en tråd kring den "problematiken", men jag orkar inte leta reda på den just nu. :wink: Den var aktuell för typ 14 dagar sedan (eller tidigare)

Jag ÄLSKAR julen, förvantan, stämningen, samvaron och pysslet och är inte speciellt rädd för att sabba förväntningarna på självaste julafton. Nu är det gråtråkig december och jag vill gärna lysa upp de kvarvarande dagarna tills vi åker ut på landet för att fira med tjocka släkten & kusiner & tomtegröt till hustomten & ut i skogen och hugga granen vi sett ut i somras (nej, vi hittar sldrig just den, men det ingår i traditionen) & klä granen och laga julmat osv. Som en liten bonus på självaste julafton kommer den där skäggiga mannen med en säck till barnen. Men julafton är så mycket mer än paketen i vår familj.
Därför känns det helt ok för mig att sätta lite guldkant på veckorna innan ledigheten och samvaron. Så tänker jag. :lol:

& vackrare "tråddödare" får man nog leta efter. :heart: :lol:
Användarens profilbild
Av Buscilla
ZaZi skrev:

Det finns faktiskt en tråd kring den "problematiken", men jag orkar inte leta reda på den just nu. :wink: Den var aktuell för typ 14 dagar sedan (eller tidigare)

Jag ÄLSKAR julen, förvantan, stämningen, samvaron och pysslet och är inte speciellt rädd för att sabba förväntningarna på självaste julafton. Nu är det gråtråkig december och jag vill gärna lysa upp de kvarvarande dagarna tills vi åker ut på landet för att fira med tjocka släkten & kusiner & tomtegröt till hustomten & ut i skogen och hugga granen vi sett ut i somras (nej, vi hittar sldrig just den, men det ingår i traditionen) & klä granen och laga julmat osv. Som en liten bonus på självaste julafton kommer den där skäggiga mannen med en säck till barnen. Men julafton är så mycket mer än paketen i vår familj.
Därför känns det helt ok för mig att sätta lite guldkant på veckorna innan ledigheten och samvaron. Så tänker jag. :lol:

& vackrare "tråddödare" får man nog leta efter. :heart: :lol:
Tack för ditt "målande" svar. Jag förstår din tankte och känsla, jag är också en julälskare som har hamnat i lite grubblerier, både stora och små.

Har inte sett tråden som varit uppe tidigare och orkar inte leta reda på den heller :D
Av dora
wow!! vilken härlig kalender! :app: :tumsup: :eld:
Av corona
Åh, vilken JÄTTEFIN!!! :heart:
Användarens profilbild
Av milimani
Men vad fin!!!
Användarens profilbild
Av Snurrfian

För våran familj är det inte paketen som är det väsentliga på julafton utan just det där att ha tid att vara tillsammans, äta i lugn och ro och faktiskt prata! Vi har skurit ner hårt på antalet julklappar och försöker se till att det är vettiga grejer istället!
I våran adventskalender iår får de öppna ett paket varannan dag, och i år är det lego som ligger i paketen, dels mitt gamla lego och en del nyköpt och på julafton blir det ytterligare ett paket med mera lego tillsammans!

Sen är jultomten väldigt viktig än för barnen, jag tror att Elin ser fram emot att träffa jultomten mer än att faktiskt få paket... Det är en hel del pyssel för att tomten oxå ska få paket... Vi har en underbar granne som är suverän som tomte!
Användarens profilbild
Av Mamin
Men vilken fin, du är så himla duktig!! :D
Användarens profilbild
Av Asereht
Jättefin! Bra jobbat. Jag gav själv upp med paketkalender just för att jag tycker det blir svårt att fylla dem. Jag är lat. ;)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?